Gå til innhold

Storm ute og en aktiv toåring inne....tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er storm ute og prøver i det lengste å aktivisere sønn vår som bobler over av energi.

Har prøvd det meste.

Kitt, byggeklosser, tegning, maling, lage pannekake røre, bake boller, lese, synge, danse, spille gitar, spille blokkfløyte, spille trommer på kasseroller, laget teppe hus. ALT jeg kan komme på ha jeg gjort i helga og nå er småen og jeg LEI!

Hva mer kan vi gjøre som er gøy for en toåring av inne aktiviteter?

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Hoppe i senga ;-)

Hva med www.nrksuper.no sett han på fanget og surf dere gjennom alle figurene på nrksuper. Søta spiller selv men hun er snart 5, så poden trenger nok at mamma surfer og han ser på alt det spennende. Prøv Stor og liten og Drømmehagen :-)

Lykke til, her får i en venninne på besøk i dag :-)

Skrevet

lag deres egen plastelina :-) kjempe enkelt

2 1/2dl mel

1dl salt

1ss sitronsyre

2 1/2 dl vann

1ss olje

kok opp vann,tilsett olje og bland så dette inn de tørre ingrediensene.

tilsett forskjellige konditor farger.

Det er varmt med en gang du blander det.

Ha det gøy :-9

Skrevet

dere kan også lage deres egen hest.

'ta en sokk, og fyll med bomull el avispapir,sy igjen.sy på øyne og hår(knapper og garn),fest på ett kosteskaft,og han får en hest.

Skrevet

Hvor bor dere da? Ikke i nærheten av noe lekeland eller annet der det er barn kanskje? I så fall hadde du vel tenkt på det ;) Ingen dere kan dra på besøk til eller invitere på besøk? Det høres jo ut som du har gjort veldig mye da, så tror ikke du skal ha dårlig samvittighet om han kjeder seg litt :)

Skrevet

Lek med vann på badet ? Sønnen min har alltid elsket å sprute og leke med vann - han står på en krakk inntil vasken på badet, har forskjellige øsekar og gjerne en gammel dusjflaske - badet blir jo oversvømt etterpå, men han kan holde på i evigheter, og det er jo bare vann....

Skrevet

Min 2 åring synes det er kjempemorsomt å være med å rydde og vaske ;-) Sortere klær, putte inn i vaskemaskinen, også tar hun ut av maskinen og putter inn i tørketrommelen eller rekker de til meg, så jeg kan henge opp ;-) Gir jeg henne en klut er hun med å vasker her og der - og synes det er stas å hjelpe mamma! ;-)

Ellers er det gøy å leke gjemsel og bygge hytte! En dag vi var hjemme her lagde vi hemmelig hytte under spisestuebordet, innredet med tepper og puter - også spiste vi lunsj der inne :-) Stas for liten og stor! Etterpå lekte hun med dukkene og bamsene sine der inne - så ikke snurten av henne på nesten 2 timer, hørte bare at hun snakket og sang med dukkene sine :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...