Gå til innhold

JA, til søndagsåpne butikker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle andre land har søndagsåpne butikker, om de må ha stengt en dag i uka, så ha stengt lørdag, ikke søndag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er heldige og har 2 søndagsåpene butikker vi, kiwi og rimi :)

Skrevet

Hvorfor bør det være stengt på lørdag i stedet for søndag?

Skrevet

Mener ikke matvarebutikker, men vanlige butikker, handlesentere, by butikker, alle butikker.

Skrevet

Jeg stemmer for å ha søndagen handlefri! Vi overlever det og vi har godt av en annerledes dag. Hurra for søndagen!

Skrevet

Lørdag er for oss en latedag etter uka, ikke særlig lyst å handle, men å kose oss hjemme med barna. Søndag er det mer kos å gå i butikker og å gjøre nødvendige ærend.

Skrevet

Nei til søndagsåpne butikker.

La nå barna ha helgen uten løping på kjøpesentre, ta deg en tur på fjellet med dem istedet!

Skrevet

Hvorfor skulle de holde åpent på søndager, og ha stengt på lørdager for den del? Så mennesker som deg kan late seg på lørdag ?

Og er greit med matvare butikker, man vet jo aldri når man mangler noe, men at resten av butikkene skal holde oppe? For noe tull

Skrevet

Får du virkelig ikke nok av handlesentere?

Jeg hater handlesentere! Bare kjedebutikker, støy og stress!Går mye heller i gågater og koselige småbutikker :)

Takk og pris for at vi har greid å holde søndagen nesen handlefri her i landet!

NEI til søndagsåpne butikker!

Enig med henne som anbefaler familier til å gå søndagstur i naturen istedenfor!

Skrevet

Jeg går ikke så ofte på handlesenter da jeg aldri har sjangsen fordi de er stengt på søndagen. Jeg jobber, og det er uaktuelt å fly i kjøpesentre på ettermiddagen. Når lørdagen kommer er både jeg og mannen trøtte. Barna også for den saksskyld.

I uka er det ikke mange timene etter middag før ungene skal legges, og det er temmelig ukatuelt å dra rundt på kjøpesenter.

Når lørdagen kommer sover vi lenge og har god frokost, gjerne litt seint. Vi gjør ting sammen med barna på dagen, og det frister svært lite å måtte stikke ut å kjøpe ullsokker, støvletørkere, den nye kommoden vi skulle hatt i gangen. Og det frister særdeles dårlig å gå å kikke, noe vi nesten aldri gjør.

Så kommer søndagen, da har vi hatt god familietid på lørdagen, og føler vi har bedre tid, og skulle gjerne ha handlet litt av og til. Var fint før jul, da butikkene var åpne, og er fint når vi er utenlands når butikkene er åpne. Mannen bor og jobber mye i utlandet så vi har fast hus der. Men ikke forenelig når eldste skal begynne på skolen, og min jobb skal bli mindre fleksibel.

Skrevet

Takk og lov at vi ikke har søndagsåpne butikker!!

Skrevet

Du er nok litt dårlig informert. De færreste land har butikker som er åpne 7 dager i uka.

Skrevet

Helt enig med deg! I tillegg til dette så er alle kjøpesentere stappet av mennesker på lørdager siden det er bare den dagen folk rekker å handle. Hvis butikkene var åpen på søndager så ville handling blitt mer fredelig for alle.

At butikkene er stengt på søndager er gammeldags, hyklerisk og helt tragisk. Innimellom virker det som norge sitter fast i "the dark ages"

Skrevet

Og hvor har du fått DET fra? Har reist mye rundt i nord amerika og europa, nesten alle landene jeg har vært i har søndagsåpnet butikker.

Skrevet

Jeg har ikke vært så mye i statene, men familyen min som bor der handler på søndager.

Har reist mye i Europa, og butikkene er åpne på søndager, de var det ikke før, men de har da vært åpne de siste 10 årene. Det være seg i søreuropa, nordeuropa og østeuropa.

Jeg husker da de i England gikk over til søndagsåpne butikker, mye motstand, men nå er det helt selvsagt, og ingen som savner å ha stengt på søndagen.

Skrevet

Etter å ha bodd nesten 10 år i et land med søndagsåpne butikker, er jeg mer i mot søndagsåpent enn før vi flyttet ut. JA til en handlefri dag i uka!

Skrevet

Å ha butikkene åpne syv dager i uka vil gjøre at mange småbutikker må slå seg konk. Salget vil ikke øke, det vil bare bli mer fordelt over flere dager. Igjen sitter butikkene og må lønne mer for akkurat samme fortjeneste de hadde mens de hadde åpent 6 dager i uka.

De handlende har blitt ekstremt bortskjemte, uten at handelsstanden tjener noe på det. Iår skal sentrene her i byen ha åpent på påskeaften, noe jeg synes er helt tåpelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...