Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Skal leie ut leiligheten min, men aner ikke hvordan jeg skal gå fram. Vet at jeg må søke om tillatelse, men hvor? Også må jeg vel registrere dette ett sted for at inntektene skal skattes? Eller? Nei huff noen som KAN dette??
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Jeg leier ut kjellerleilighet, men det blir jo ikke det samme. Da skatter man ikke av det, dvs hvis leiboer har mindre arealer enn utleier. Kanskje du finner noe her? http://www.huseierne.no/Utleie-/
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Takk, men fant ikke det jeg lette etter. Er det virkelig ingen som vet hvor jeg skal søke om å få leid ut leiligheten, for eksempel?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Jeg går ut fra at du bor i en borettslagsleilighet el. l siden du snakker om at du må søke tillatelse for å leie ut. Da kontakter du styret i borettslaget! Når det gjelder skatt på utleie finner du skjema på hjemmesidene til skatteetaten, jeg husker ikke eksakt skjemanummeret nå, men er du i tvil kan du også ringe skatteetatens infotelefon, de er veldig hjelpsomme. Skjemaet fyller du ut ved årsskiftet, der skal all leieinntekt oppgis og også alle fradrag. Det kan være lurt å sette seg godt inn i hva du kan trekke fra for for det er ganske mye, eks. vedlikehold, annonsering i forbindelse med utleie, kostnader ved opprettelse av depositumskonto, og i tillegg kan du trekke av ganske mye om du leier ut helt eller delvis møblert.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 Hva mener du med å søke om å få leie ut leiligheten din? Dersom du bor en plass for det er restriksjoner på utleie, så står det vel i reglementet hvordan ev. utleie kan foregå og hvor du må søke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå