Gå til innhold

Liker ikke svigermora mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker ikke svigermor.Hun er selvopptatt,humørsyk og falsk.Er bare hyggelig når hun selv har lyst. Hun bor heldigvis 15 timer unna.Hennes største hobby er hunder og hester. og jaktEn hobby vi ikke deler.Har sikkert 18 hunder.Men de har ikke oppdragelse noen av dem.Bare hopper og knurrer.Hun tror selv at hun har skikkelig peiling på hundedressur.Ser meg ikke enig der.Er nærmest redd for hundene hennes.

Mannen min ønsker å ta med sønnen vår til henne i vinterferien.

Men jeg nekter.Han er 4 år.Og forstår ikke om en hund er snill eller sint.Derfor er jeg redd for at han skal komme borti en ulykke med hundene.Svigermor synes det er geit at han leker/går bort til hundene alene.Mens hun sitter å tar en kaffekopp eller et glass vin og ser på.

Det synes ikke jeg.Og det har jeg også sagt fra til henne.Men fikk ingen forståelse. Da jeg sa til henne at hunden ikke adlydet henne,mente hun at det var fordi hun hadde tatt seg et glass vin og dette merket hunden.og da ville den ikke høre på henne like sterkt som ellers.Bør jeg la mannen min dra til hu med sønnen vår??Eller kan jeg nekte min mann dette??

Er jeg urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke like svigermora di!

Du bør snakke med mannen din om dette, det er dere som skal finne ut hvordan dere skal ha det og hvilke regler som gjelder for dere. Hva svigermor vil og ønsker er irrelevant. Om hun ikke kan godta reglene dere setter er det henne som ikke får besøk.

For meg høres det ut som hun ikke har kontroll over situasjonen eller har selvinnsikt. Gutten deres skal selvsagt ikke få være i nærheten av hunder som ikke er dressert. Det har vært mange alvorlige ulykker med barn og hund.

Om jeg var i situasjonen du beskriver hadde jeg istedet invitert henne til dere eller tatt inn på hotell og møtt henne et sted uten hunder. Det skal være trygt for sønnen din og du skal være komfertabel med løsningen dere velger.

Å nekte noen å gjøre noe kommer en sjelden langt med. Å snakke sammen kommer en som regel mye lenger med.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar "BLOND"

Det med hotell var et virkelig godt tips=))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...