Gå til innhold

Da har han dratt fra oss...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg sitter alene igjen med en treåring, hus, bil og hund.

 

Er helt handlingslammet... Hva nå?

 

Vu har ikke hatt det bra sammen, så dette er til det beste for alle, det er ikke det... Men jeg kan ikke behokde huset og bilen kun på min inntekt...

 

Hva har jeg krav på som alenemamma? Det blir vanlig samvær... Hvor starter jeg, hvordan går jeg frem nå?

 

Om tre måneder går arbeidskontrakten min ut, og jeg står der uten jobb hvis jeg ikke har funnet noe annet i mellomtiden (har søkt mange steder, men ikke fått noe svar ennå)...

 

Flere som har vært i samme situasjon som meg?

 

Jeg føler meg så liten, alene og hjelpesløs akkurat nå. Aner ikke hvordan jeg skal gripe an situasjonen, akkurat nå ser jeg bare svart på livet... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke.. men ta kontakt med NAV på mandag og få hjelp.

 

Gir deg en god klem.

Skrevet

Overgangsstønad........kontakt NAV ja så får du hjelp der.

 

Lykke til ;-)

Skrevet

Du må bestille mekling på mandag. Der vil du få meklingsattest slik at du kan søke om det du har krav på.

 

Når du ikke er i jobb har du krav på overgangstønad. Den er på 12500(ca), og reduseres når du jobber. Den har du krav på i 3 år.

Videre kan du søke stønad til barnetilsyn. Der dekker nav 64% av bhgregningen. Bidrag fra faren har du krav på, og i tillegg en ekstra barnetrygd.

 

Er du utdannet? Hvis ikke kan du bruke disse 3 årene på studier slik at du får deg en utdannelse. Da kan du ta opp lån også og dere vil greie dere greit.

Hadde du lav inntekt ifjor kan du søke bostøtte. Om du tjente greit ifjor men blir arbeidsledig kan du søke bostøtte på grunnlag av inntektsnedgang.

 

Om du bor sentrumsnært ville jeg solgt bilen og gjort alt for å beholdt huset!

Skrevet

Bostøtte kan du vel søke uansett.

 

Ta et møte med nav - overgangsstønad, utvidet barnetrygd, barnebidrag, barnetilssyn.

Husbanken ang bostøtte!

 

Dette ordner seg! Jeg er alenemor og har krav på en del altså, dette klarer du så fint så =)

 

Jeg tar meg utdanning nå som jeg får disse pengene det er veldig lurt. Da får u også 8000,- mnd fra lånekassen =)

 

stor klem til deg

Skrevet

HI her...

 

Tusen takk for alle svar!

 

Jeg er utdannet med fagbrev innenfor et ganske bredt fag, så en skulle ikke tro det er så vanskelig å få seg jobb... Men jeg tenker worst case scenario - at jeg brått står der uten noen inntekt.. Huslånet er på ca 7500 i mnd, pluss forsikringer, strøm, kommunale avgifter og alt som hører med... Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne beholde huset, men det kommer jo helt ann på hva årslønnen i en evt ny jobb kommer til å bli. Per dags dato tjener jeg 280.000 i året, fordi jeg er ansatt som ekstrahjelp og ikke fagarbeider. Får jeg jobben jeg har søkt på, vil jeg ha en årslønn på ca 370.000, og det hjelper jo litt...

Bor ikke sentrumsnært og er avhengig av bil for å komme meg på jobb og levere i bhg, da det hverken går buss eller tog..

 

Huff... Får vel ta meg en tur på NAV og høre hva de har å si på mandag..

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...