Gå til innhold

Er prøverør juks ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sammenlignet med innlegget om Beckhams, så skal man jo da mene at prøverørsforeldre jukser.

Sier man da : Ååå, så dere juksa dere ?

Teknologien med å kunne velge kjønn har vært tilgjengelig lenge, og selv om norge ikke har godkjent denne metoden, er det mange andre land som har det.

Jeg ville heller kalt det hjelp, enn juksing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe helt annet å ønske seg et barn og få hjelp til det, enn å spesialdesigne barna for å få de slik de vil ha dem.

Skrevet

Er det ene juks, så er det andre juks også. Sett I forhold til naturmetoden.

Hvor "riktig" det er, er en helt annen sak.

HI

Skrevet

Ja, har ikke kranglet på at det strang tatt kan betraktes som juks, men synes likevel det ene er helt tragisk og det andre er flott.

Skrevet

hvis man bare lar to celler smeltesammen for å plante det i livmoren er dette bare en nødvendig hjelp for noen.

men hvis man går inn med en bestillingsliste. jeg vil ha: en jente, hun skal ha blå øyne, lyst hår og bli ganske høy. Det er ikke bare juks, det er usmakelig.

Skrevet

Så vidt jeg vet går det vel bare an å velge kjønn. Noen andre preferanser kan man ikke ha. Tviler på at man kan se på cellene hvilken øyefarge, høyde, hårfarge osv. barnet får.

Man er ikke designerbabyer bare fordi foreldrene har valgt kjønn. For det er nettopp bare det dem har gjort - valgt kjønn. Resten er opp til tilfeldighetene.

Skrevet

Jeg synes design også omfatter kjønn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...