Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Vi skal på en liten ferietur om 1 1/2 mnd, og da er jenta vår nesten 3 mnd. Jeg fullammer henne. Hun reagerer veldig hvis jeg f.eks. spiser noe med løk i osv. med å få mageknip og da blir det mye skriking. Så jeg kunne tenkt meg å gi henne MME i ferien så jeg er sikker på at hun ikke får vondt i magen hvis det er løk eller noe lignende i det jeg spiser. Er jo ikke alltid like lett å vite når man spiser på restaurant, for det er løk, løkpulver osv i VELDIG mye har jeg funnet ut. Jeg kommer da selvfølgelig til å pumpe meg så ikke produksjonen min går ned. Men hvordan får jeg igang dette? Hun tar vanlig MM fra flaske, men da jeg prøvde med MME var det uaktuelt. Har ikke prøvd at noen andre har gitt henne enda, så det skal jeg prøve. Men det jeg lurer på er om jeg bør ta denne tilvenningen over tid, eller om jeg bare skal gå rett over på MME når vi reiser? Har hørt at babyene fort får mageknip og treg mage hvis man gir både MME og MM, men dette er kanskje bedre hvis man kjøper den NAN-greia fra apoteket? Og er det noen som vet hvilken MME som ligner mest på MM i forhold til smak sånn at hun mest sannsynlig liker den? Gi meg MASSE tips om det å gå over til MME en kort periode (langweekend) så er dere supersnille! =) På forhånd takk! =)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Jeg ville nok heller valgt å spise "kjedelig" mat for å slippe dette styret.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Jeg er ingen ammeheks, men om det var slik at amming gikk greit og jeg bare måtte gi mme pga en ferietur, så hadde jeg satt amming høyere og droppet turen. Jeg har selv gitt mme til mine barn og her var det mageknipe fra dag èn. Brukte mye malt. Mme er noe som må tilvennes. Det er ikke slik at man kan gi en ting for så å gå tilbake til mm etterpå. Babyen din har en følsom bakterieflora i magen. Så over til spørsmålet ditt da: Om du skal tilvenne med mme så gir du 10% mme blandet i mm. Du gir da på flaske. Så gir du 20% mot 80%. osv. Dette gjøres over en lengre periode. Begynn nå!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Skjønner den, men det er ikke det at jeg absolutt vil spise mat med løk i, men det er veldig ofte løk eller løkpulver tilsatt i mat som smakstilsertning.... Og jenta mi reagerer bare jeg ser på en løk nesten...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Takk for tips. Å droppe turen er ikke aktuelt. Flere tips?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 det første som slo ned i hue på meg er at du kan jo bare pumpe deg på forhånd(har jo 1 1/2 mnd på deg) og så tar du med deg den melka og gir på flaske... ellers kan du jo gi MM og blande inn litt mer MME for hver gang hun får flaske,og sånn vender hun seg til MME gradvis.. skjønner veldig godt at du vil unngå at ferien blir spolert meg grining.. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 Ja, det med å pumpe meg var lurt. Da må jeg bare finne ut om det er fryser i leigheten vi har bestilt... Gjerne flere tips =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå