KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Jeg hadde det som liten, men føler jeg klør over hele meg nå, sikkert innbildning...Blæææ
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Så lenge du har hatt vannkopper før så smitter det jo ikke. Om du ikke har hatt vannkoppe før så kan det være farlig for fosteret. Da er det lurest å rømme ifra huset til jenta er fri for vannkopper. Det går også ann å få helvetesild selv om man har hatt vannkopper før, men det er ikke farlig for fosteret.
*smula* Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Tror ikke det er vannkopper som er farlig for fosteret, men røde hunder. En av blodprøvene du tar ved graviditet er for røde hunder antistoff (rubella).
~sjiraff~ Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Vannkopper kan være skadelig for fosteret i begynnelsen av graviditeten. Og det kan bli alvorlig for den gravide hvis hun blir smittet. Men hvis du har hatt vannkopper HI så er det ikke farlig. Man er immun om man har hatt det.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Vannkopper kan - spesielt hos gravide - være en alvorlig sykdom som krever sykehusinnleggelse og intensiv behandling. Dessuten kan infeksjonen i første halvdel av graviditeten i sjeldne tilfeller (ca. 2%) medføre alvorlige fosterskader. Hvis den gravide ikke har hatt vannkopper, kan en blodprøve vise om vedkommende er mottakelig for infeksjonen. Blodprøven er viktig, fordi ca. 80% av dem som mener at de ikke har hatt vannkopper, allikevel har vært smittet og derfor er beskyttet mot sykdommen. Kilde: www.nhi.no
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2011 Takk for svar:) Jeg har heldigvis hatt det, så da er det ikke farlig for babyen i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå