Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Først og fremst. JA, vi skal til lege på mandag. Men, helsestasjon sa vi skulle vente til 6 mnd kontroll om 3 uker. Men det bli ikke aktuelt. Når hun fikk MM så sprutgulpet hun.. Hele tiden. Gulpet jevnt og trutt til neste måltid. Så begynte vi med nan etter en stund grunnet en operasjon hos meg som gjorde at jeg ikke kunne amme. Men, hun sprutgulper og gulper av det også. Vi begynte med grøt, men allt kom opp igjen. Samme med middag og.. Nå er jeg lei!!! Alt som kommer ned, kommer opp igjen. Men, hun legger på seg fint. Men er liten enda. Var lita da hun kom til også. Men følger sin egen kurve. Så, hva feiler babyen min? Hun gulper etter hvert måltid. Og kan fint gulpe middag til dagen etterpå! Hun er urolig om natten. Og må bysses i søvn hele tiden. Våkner alt i fra 1 gang til 20 ganger på en natt. Hun vil ikke ha melk om morgenen. Og hater melk generelt. Så det går mye på vann og utblandet babysaft. Fruktpure er kjempestas. Men gulper fint i 12 timer etterpå. Grøt er ikke lengre godt. Uansett om jeg har byttet forskjellige typer x antall gang. Men, middag er topp! Men hun kaster den somregel opp.. Åh, SLITEN! Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Kan det være melkeallergi? Vet du får kjøpt mme på apotek som heter Althera, som er helt uten melkeproteiner. De har også Nutramigen, men den har litt melkeproteiner i seg. Kan prøve melkefritt til mandag? Prøv da også Sinlac grøt som er å få på en del butikker, og brød/pålegg uten melkeprodukter. Kan også være lukkerefleksen? Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Har også tenkt på lukkemuskelen. Men, å prøve melkefritt var lurt! Det skal jeg gjøre! ) Takk for tips! HI
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Bare hyggelig:-) Den mme er en del dyrere ca 260,- for en boks, men får hun påvist melkeallergi får dere pengene tilbake. Husk at det er kun Althera som er helt fri, den er verre å få tak i enn Nutramigen som de fleste apotek sier er helt melkefri. Har kranglet litt med de der, står på boksen at den ikke er helt fri. Kan også anbefale Smestad barnelegene i Oslo hvis dere bor i nærheten, de er spes på barneallergier. Må ha henvising. Er avføringen vanlig? Kan også gi utslag ved melkeallergi.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 kan være melkeallergi, tanteungen min hadde det og sprutgulpet hver gang hun fikk mme og sluttet helt å legge på seg. men etter noen tester på sykehuset hadde hun melkeallergi og måtte begynne med noe spesial mme som du får kjøpt på apoteket, svindyrt og smakte jo helt jævlig men etterhvert gikk det greit og hun sluttet gulpinga helt og la på seg godt etter det=) men om det er det tror jeg du får så og så mye av melken dekt..for det var ikke spesielt billig for dem...tror det var den nutramigen som hun over her kalte det.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #7 Skrevet 5. februar 2011 Melkeallergi?! Nå må du gi deg, er vel heller noe med systemet! Er jo ikke melk i all mat!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #8 Skrevet 5. februar 2011 Gulping og dårlig vektoppgang kan være tegn på melkeallergi ja, men det kan også være symptom for andre plager. En venn av meg hadde baby med like symptom, det viste seg å være melkeintoleranse. Ser du har fått litt feilinfo ang melkeerstatning. Nutramigen og Althera er i utg.punktet like produkt -begge inneholder melk -men proteina er så nedbrutt at de aller fleste allergikere likevel tåler produkta. Althera inneholder melkesukker (i motsetning til Nutramigen) og kan derfor ikke gis til barn med melkeintoleranse, slik sett er Nutramigen mer anvendelig.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #9 Skrevet 5. februar 2011 Gulping og dårlig vektoppgang kan være tegn på melkeallergi ja, men det kan også være symptom for andre plager. En venn av meg hadde baby med like symptom, det viste seg å være melkeintoleranse. Ser du har fått litt feilinfo ang melkeerstatning. Nutramigen og Althera er i utg.punktet like produkt -begge inneholder melk -men proteina er så nedbrutt at de aller fleste allergikere likevel tåler produkta. Althera inneholder melkesukker (i motsetning til Nutramigen) og kan derfor ikke gis til barn med melkeintoleranse, slik sett er Nutramigen mer anvendelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå