Gå til innhold

Er sint og lei meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp blitt separert men vi fortsatt bor sammen.Vi har en gutt på år og han har en dattera fra før(han har daglig omsorg).Vi var på megling og jeg har skrevet under 50/50 deling.Bare pga psykisk press,den mann tar livet av meg,prøver å psyke meg ut og gjør alt for gjøre det vanskelig for meg.Etter jeg har skrevet under angrer jeg skikkelig.Vi har laget avtale,hvis jeg skriver under at han skal overta leilighet og at han trenger ikke å betale meg ut da får jeg gutten min 60%.Vi skulle møtes hos advokat i går kl.18.00 men han ringte meg rundt 15.00 og sa at jeg kan glemme hele greia,at han har skiftet mening.Jeg fikk nesten nervebrudd,ble kvalm og sjefen min kjørte meg hjemLeiligheten skal på salg.Nå er jeg på jakt etter nytt sted å bo,men med min økonomi(får 13 tusen utbetalt) det er ikke så lett.Han tjener dobbelt mye som meg.Nå har han ny plan.Han har lyst på 60 % og sier at jeg er en dårlig mor,dumm,syk i hodet(det sier han foran barna)har ingen familie har som kan hjelpe meg...Han jobber i samme barnehage gutten går i,har daglig omsorg for et barn fra før og tjener mye mer enn jeg.Jeg er skikkelig redd at han skal få det han vil,føler meg psykisk utslitt,kaster opp og har vondt i magen.Advokaten min sa at det er lurt at jeg reiser på Krisesenteret.Jeg har ringt i går og hun damen sa at de har det ganske fullt men at jeg kan komme hvis jeg vil.Jeg har ikke lyst å reise nede,men ser ingen andre løsningen.Har tenkt å ta en tur til Nav for å sjekke har jeg rett på litt hjelp med økonomien min eller?Er så lei meg,føler meg helt LOST:(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som alenemor har du rett på hjelp med økonomien. Men med 50/50 får du ingenting. Da har dere jo barnet like mye og det utløser ingen stønader eller bidrag.

Dersom han får barnet har han rett på stønadene, begrenset av sin inntekt selvfølgelig.

Nå ser jeg du skriver litt haltende norsk her, kan jeg anta du ikke er norsk?

Jeg er også usikker på hvorfor du omtaler ham i de ordelag du gjør, selv om han er ambivalent betyr jo ikke det at han er ond eller slem, du forteller lite om relasjonen dere mellom og årsaken til bruddet.

Hvorfor skal du oppsøke krisesenteret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...