Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Min 5 åring har en løs melketann, hun spiste på et eple idag og nå er en melketann som står framme nede løs.... Er hun ikke for ung til å miste tann ? Min dattrr ner k?
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Melktennene felles fra barna er 5 til 12 år. Noen er litt tidligere enn andre. Det er helt normalt =)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Vet om en på 5.5 som nå har mistet to melketenner og fått de nye tennene opp. Ikke unormalt ifølge moren som er tannlege.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Frøkna her i huset mistet de første tennene sine ca 2 mnd før hun ble 5 år.. de neste 4 i det følgende året.. var ganske tannløs da hun skulle begynne på skolen.. hun var hos tannlegen, og han var kjempe fornøyd.. tidlig er det jo, men ikke noe farlig.. fadderungen min og tanteungen min, de er begge like gamle som dattera mi begynte ikke å miste tenner før etter at de hadde begynt på skolen. så det er veldig forskjell på dessa barna..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Ja, storebror mista første tann på femårsdagen. Veldig bra, for da ble hele tannfellinga tidligere ferdig, og derfor også tannreguleringa (de regulerer ikke før det er blivende tenner).
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 Min eldste var nesten 6 før han mistet sin første tann, han var egentlig ganske seint ute. Nå er han 10,5 og har bare mistet fortennene. Tannpleieren sa det bare var bra, da holder voksentennene lengre.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #7 Skrevet 5. februar 2011 Jeg fikk tenner fra 3 mnd alder, og mistet første da jeg var fire år. Da jeg var ti år var alle nye tenner på plass, og jeg kunne begynne med regulering alt da.. Så det går an!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå