Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 At jeg aldri lærer... Hele frysern er full av mer eller mindre uidentifiserbare fryste objekter, som bare ligger der uke etter uke, måned etter måned, fordi jeg er så elendig på å huske å ta frem ting derfra om morgenen, slik at de får tint før middagstid, og fordi jeg er så elendig på å merke posene før jeg fryser dem... Og det er jo så fryktelig unødvendig og dumt, så nå tenkte jeg at jeg ihvertfall skulle bli flinkere til å merke posene, og lurte derfor på om noen har tips til enkle klistrelapper, som man kan skrive dato og innhold på, og klistre på posene før frysing? *nå skal frysern tømmes og ryddes, og jeg skal starte et nytt og bedre fryseliv*
Gjest Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Kjøp sånne ziplockbags med felt til å skrive? Er forresten akkurat maken, er lettere å kjøpe ny kjøttdeig enn å stå og skrape og skrape på en frossen en liksom. Nå har jeg tømt og fryst av hele driten da, så nå har jeg begynt et nytt liv.
Gjest Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 ziplog bags får man kjøpt på de fleste matbutikker Jeg har forresten begynt med noe lurt nå, for å tømme fryseren. Hver søndag nå i 2 mnd har jeg skrevet hva vi skal ha til middag hele den uken. Å da har jeg tatt opprydding i frysern samtidig. Kjempekjekt Tar opp det vi skal ha til middag om morgenen, så det rekker å tine til middagstid. Super kjekt. Får jo tømt fryseren, samtidig som jeg slipper å gå på butikken for å kjøpe noe jeg har sååå lyst på!
NormaJean Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Vi merker alle poser med fryseteip og sprittusj. Enkelt og greit:) Vi gjorde storhandel i sverige i november, handlet kjøtt for 5000kr:) Så var det bare å dele, veie og merke posene med kjøtt. Alt i passe porsjon for vår husholdning. Men skal ikke ta æren for all organiseringen, mannen min er den som har kontrollen på kjøkkenet, jeg kan ikke lage mat i det hele tatt;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2011 Lurt! Fryseteip, hvor får man kjøpt det? Aldri hørt om før...
NormaJean Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 Det e bare sånn beige teip man kjøper på butikken. Pleier å henge ved siden av hyssing og slikt.
temine Skrevet 5. februar 2011 #7 Skrevet 5. februar 2011 Her går det og i frysetape. Supper og gryter fryses i isbokser og merkes med tape og tusj (og husk dato!!) Annet som fisk og kjøtt fryses i fryseposer og lukkes og merkes med tape og tusj. VELDIG lurt å fryse ned i porsjoner, så kjedleig å måtte tine 1 kg kyllingfilet fordi den har klumpa seg, når man bare trenger 3 stk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå