Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Kjøpte en reima tec parkdress ifjor, men den ble veldig raskt slitt på knærne. Har en som er fylt 4 år, og han går i utebhg(nord i landet) så han trenger en skikkelig dress. Til vinterdress har han reima tec+, og den er jeg storfornøyd med. Vises ikke at den er brukt, og den er utrolig vanntett og behagelig ha på. Er det +èn som gjør dette? At den er så slitesterk i forhold til reima tec? Noen som har en annen vårdress å anbefale. Den må være lett og behagelig ha på, helt vanntett og pris har ingen betydning. Er helly hansen gode?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Tec+ har forsterkninger på nedre del som ikke vanlig Tec har ja. Helly Hansen syns jeg ikke så mye om. Syns de som den markedslederen de er på andre områder burde kommet lenger i "teknologien" også til barn. Å tilby stive bevernylondresser med gummi, når andre produsenter klarer å komme med langt bedre alternativer syns jeg er rart. Nå er min litt yngre enn din(2 år). men jeg prøver nå Reflex til han som vinterdress. Og vurderer også det som vårdress. Jeg liker godt Reima, men nå er han ikke i barnehage enda, så da ser jeg ikke behovet. Syns ikke Reflex er noe dårlig alternativ. Andre du kan vurdere er jo Ticket to Heaven, Stormberg, Didriksons og Skogstad.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Tusen takk for svar. Hadde reflex som ekstradress ifjor (vinterdress)men var ikke helt fornøyd desverre.Her er til mye veldig vått ute, og han endte ofte opp som gjennomvåt og kald. Kanskje vårdress i tec+ vil være bra. Han har flere ganger i vinter sittet rett opp og ned i søla med andre å lekt, uten å ha vært noe fuktig engang igjennom så er veldig fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Troll er utrolig slitesterke. Vi har hatt 4 trolldresser i hus, på en aktiv gutt . De har blitt brukt mye og hardt, men lillebror kan likevel arve dem.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Tec+ som vårdress er selvsagt et godt alternativ, hvis det finnes. Det er jeg ikke så sikker på. Kan ikke finne noe på Reima sine sider hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 Nei der sier du noe. Så det ikke på butikken så derfor det ikke ble kjøpt. Om det ikke fins er nok det grunnen;)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #7 Skrevet 5. februar 2011 Takk 11.16, det skal jeg sjekke ut. Selges det på nett noe sted? HI
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #8 Skrevet 5. februar 2011 Ja det mener jeg de gjør. sjekk familiebutikken.no eller mammaogmeg.no
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #10 Skrevet 5. februar 2011 Ticket to heaven vil jeg anbefale. Supre vår og høst dresser. Lette og vann og vindtette. Har også hatt troll, enig i at de er slitesterke, men ikke fullt så gode på vanntetthet.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #11 Skrevet 5. februar 2011 Det er som en over her nevner +en som gjør at vinterdressen er mer slitesterk. Vanlig reimatec holdt ikke her heller når gutten vår ble 4 år +. Har hatt den som vinterdress de siste årene, har forsøkt andre vårdresser de siste årene så har ikke erfaring med reimatec+ som vårdress, men tenkte å prøve den i år. Jeg er 100 % sikker på at jeg har sett tynn dress som er reimatec+, men om det er vårkolleksjon eller om det er høst/vinterkolleksjon vet jeg dessverre ikke. Reima har alltid noen tynne dresser i høst/vinterkolleksjonen i tillegg til de med tykkere for så det kan godt være en sånn dress jeg har sett. Men det finnes altså, så det må være mulig å få tak i ett sted Vi har forsøkt Troll, Reflex og Helly Hansen vårdress. Ingen holdt vannet ute, tåler lett regn men vått underlag, søle og skikkelig regn holdt ikke vannet ute dessverre. Reflex sin synes jeg heller ikke var slitesterk nok. I vinter har minstemann her hatt Ticket to heaven sin vinterdress, den har vi vært VELDIG fornøyd med. Muligens hakket mindre vanntett enn reimatec, men ikke noe utsette på vanntettheten. Slitesterk er den også. Så om vi ikke finner en reimatec+ vårdress blir det nok en ticket vårdress også. Har også hørt at Isbjorn of sweden skal ha veldig gode dresser, like vanntett som reima og god beveglighet, men mener å ha lest her inne at de ikke er så slitesterke og det var vel det inntrykket jeg fikk da jeg så på den på butikken også. Kan tenkte meg slitestyrken er omtrent som vanlig reimatec. Til ett litt mindre barn vil jeg tro den holder i massevis, men usikker til de som sliter mer på dressene. Av de jeg har nevnt så ligger reimatec+ og Isbjorn omtrent i samme prisklasse, Ticket sin er litt billigere, koster vel rundt 900 kr for vårdressen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #12 Skrevet 5. februar 2011 Jeg har også prøvd HH, Reflex, Troll, Reima (også tec+) og Ticket. Har 3 barn. Har ikke prøvd Isbjørn, men har hørt masse positivt om den, men den er visst ikke slitesterk og en dress til 2000 bør vel være det. Til de aller minste anbefaler jeg Reima vinterdress men når de runder ca 4 så syns jeg Ticket er bedre. Enig med hun over her at de er litt mindre vanntette, men barna har aldri vært våte. Materialet er derimot svært slitesterkt og den ene dressen er brukt i 4 sesonger uten å ha en skramme på seg. De er imidlertid litt tyngre enn reima så bedre for litt større barn. Vårdressen derimot syns jeg er mye bedre i Ticket enn i reima. Reima er ofte litt foret mens ticket er helt tynn så det er lettere å regulere med ull eller fleece eller ingen ting under i forhold til vårværet. De er helt supre, og mener de er rimeligere enn reima også. Våre barn har alle vært gode og runde, dermed så har ikke HH passformen vært noe særlig, men den er sikkert ok til slanke barn, selv om jeg ikke er imponert over slitestyrken. sjekk også ut et merke som heter jonathan på litenoglekker.no Har ikke prøvd selve dressen men har vottene, og de er supre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå