Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 er så ubehagelige. Der ligger de stakkars sarte nyfødte babyene nakne helt uten noe rundt seg på en hard overflate. Er nærmest grotesk, ser forlatte ut.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 ser tilsatdig noen kommenterer de reklamenhe meg jeh ikke sett de.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Uff det har jeg også tenkt... men de ser jo fornøyd ut, så vet ikke jeg. men skjønner meg ikke på foreldre som vil ha nyfødte babyene sine med i reklame..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Jeg blir så kald når jeg ser den reklamen. De er så nyfødte, kommer fra 37 grader, også må de ligge nakne på noe så kaldt. Urk, jeg liker ikke den reklamen heller.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 tipper det er varmt og godt der de ligger jeg, de ville nok protestert litt mer om det var kaldt! Er ikke sikkrt de ligger på noe hardt, kan være en fast hvit madrass!!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #7 Skrevet 5. februar 2011 Jeg synes det er en kjempefin reklame! Det er jo lett å se at de ikke mistrives.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #8 Skrevet 5. februar 2011 Ja, det er det helt sikkert. Men det ser utrolig kaldt ut!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #9 Skrevet 5. februar 2011 Tror du reklamefolk er stokk dum? "Ja, la oss ta en stk nyfødt baby og legge han på en murgulv i kjelleren og filme!" For det første, de er helt ferske, og mest sannsynlig på barsel på sykehuset. Varmt eller kaldt der? HVa ville DU gjort hvis du filmet? Mye som kan tolkes som skummelt i filmer og reklamer der barn er med... Men hvis vi skal overdramatisere hver situasjon!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #10 Skrevet 5. februar 2011 Eg likar heller ikkje den reklamen. Dei ser jo heilt henslengte ut, og eg får nesten vondt i magen. Synes ikkje det ser ut som dei trivest så godt heller. Om eg var fotografen hadde eg heller valgt eit mjukt skinn el å legge dei på, for å få fram den varme og mjuke kjensla som skal omgje ein nyfødd baby.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #11 Skrevet 5. februar 2011 De stakkars babyene frøs sikker ihjel til og med! Huff og huff.... Tenk på hva barna måtte oppleve før i tiden da? Mener å ha lest, at i vikingtiden ble de nyfødte lagt nakne, på jordgulvet, så de skulle få "jordens kraft" eller noe sånt... Det var sikkert kun for en kort stund, slik som den filmingen av reklamen også sikkert var... Par minutter med "ubehagelighet" også rett opp til kjærlighet, nærhet og varme:) Skal det være diskusjoner om fæle ting ang. babyer, så kan man heller diskutere hvordan det var med smertelindring hos premature barn og syke nyfødte før... Er ikke så lenge siden man mente, at de ikke kjente smerte, på samme måte som oss! *grøss*
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #12 Skrevet 5. februar 2011 Hehe faktisk så kjenner jeg til hvordan denne reklamen ble laget. Hvis du ser på lyset rundt så er det overeksponert. dvs at de har eksponert objekter rundt i den høyeste lysstyken. Hvorfor ? Jo, fordi de ville få frem opplevelsen av barnet. Ikke den myke madrassen de ligger på. Hvorfor jeg vet om denne reklamen er fordi mannen min jobber i et av landests ledende reklamefirmaer. de fleste av babyene i reklame filmen er født hjemme, btw Navnene er ekte, også.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #13 Skrevet 5. februar 2011 De var helt sikkert godt ivaretatt og hadde det godt og varmt og trivelig - men det endrer jo ikke det faktum at det SER sterilt og kjipt ut på tv. Og for min del kræsjer det helt med budskapet i reklamen. Hadde de ligget på et skinn eller noe, gjerne med et mykt teppe over eller rundt seg... men sånn som den er tenker jeg slett ikke omsorg og en god start på livet når jeg ser dem. Selv om de helt sikkert hadde det helt utmerket der de lå
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #14 Skrevet 5. februar 2011 Hi her Selvfølgelig har babyene blitt godt ivaretatt når reklamen ble laget. De har helt sikkert vært både varme, mette og trygge. Men problemet er jo følelsen reklamen gir. Den gir meg en følelse av ubehag, og jeg er tydeligvis ikke alene om å synes det. Ingen koselig reklame. Det burde den kanskje være om de prøver å friste nybakte mødre med reklamen sin? Burde vel kanskje gi annonsørene beskjed, men det er ikke min oppgave. Var tidligere enn reklame for Møllers tran. Var et barns om sov i sengen sin, barnet såg dessverre dødt ut, for plutselig å reise seg opp. Denne reklamen endret de på. De ordnet ansiktetsfargen og viste pustebevelgser fra brystet hans. Så lite skulle det til for at reklamen ble god.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #15 Skrevet 5. februar 2011 Men herregud 13.40 her er det snakk om en reklame. Hvilke følelser en reklamen gir. Ikke "en diskusjon om fæle ting ang. babyer"! Det er du som drar diskusjonen dit.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #16 Skrevet 5. februar 2011 Hvis mannen din har hatt noe med denne reklamen å gjøre, får du hilse han å si at hvertfall jeg synes den er helt nydelig!! Synes det absolutt ikke ser ut som om barna mistrives i det hele tatt og får ikke inntrykk av at det er kaldt eller ubehagelig for dem. Får lyst på nytt barn av den reklamen, selv om min yngste bare er to måneder!!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #17 Skrevet 5. februar 2011 Hvis dere kikker på libero.no - så kan dere se både filmen og "bak kamera"-bilder. Er visst fra et sykehus i Sverige... Synes filmen er fin jeg, og synes slett ikke den ser "kald" ut.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #18 Skrevet 5. februar 2011 Jeg syns den reklamen er helt nydelig,jeg... Skjønne små skapningene:)
TrueHæppiness Skrevet 5. februar 2011 #19 Skrevet 5. februar 2011 Fantastisk flott reklame. Blir bestandig glad av og se den:-) Babyene har det nok bra, og dør nok ikke av nedkjøling;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå