Gå til innhold

Noen som har hatt med seg hund på hurtigbåten til Danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha med oss vår lille Chihuahua på ferie til Danmark i sommer, ser det er mulig å ha de i bur på "kennel" på båten eller i bilen. å ha henne på slik kennel ting der ville vært rene tortur for henne, hun er livredd store hunder så om det hadde vært en stor hund i nærheten av henne i så mange timer uten at vi er der hadde vært tortur for henne. så da er alternativet å ha henne i bilen. Noen som har erfaring med dette ?

blir det varmt på bildekk? får man sjekke til hunden?

Det er jo mange som reiser med hund så jeg regner jo med at dette går fint men selvfølgelig er jeg litt bekymret for vår lille søte hund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uuuh...feil forum...

Stakkars rotte..buhuuu

Skrevet

du ville vel helst hatt den med inn på lugaren og gjerne inn i matsalen også. De er jo små bittesmå at den bitteliten tisseskvett på teppet merkes nesten ikke engang. Synes det sykt når hunder er så små og skjøre pyntegjenstander at de er redd for andre hunder. Har dere ikke vennet den til andre hunder da? Bare bært den på armen? Har den mange søte små antrekk også?

Skrevet

deg om det.

hunden vår er ingen rotte og ser aldeles ikke ut som noen rotte heller bare så det er sagt!

Skrevet

Nei det hadde jeg selvfølgelig ikke tenkt til. Den blir ikke bært den går fint selv og nei den har heller ikke mange søte små antrekk.

Joda vi prøver så godt vi kan å gjøre henne vandt med store hunder, men vi fikk henne en vinter å det var minus 15 nesten hele vinteren så det var lite turgåing da så hun fikk ikke hilst på så mange hunder det første leveåret sitt siden vi ikke kjente noen med hund da. å hun er nå 2 år å det går mye bedre ang store hunder men hun er fortsatt utrygg når vi ikke er der så å etterlate henne med hunder i over 3 timer vil jeg ikke.

Derfor vi da tenker på å ha henne i bilen som er det andre alternativet og er derfor ute etter erfaring.

Skrevet

Du kan jo prøve og sette bilen på en parkeringsplass med hunden i, i åtte timer og se hvordan den reagerer :-P

Hvorfor må dere absolutt reise på båtferie?

Skrevet

båten tar bare 3 1/2 time da å ikke 8 timer. vi skal på bilferie til Danmark og ville ta hunden med, og vi skulle da med den hurtigbåten.

Skrevet

var ikke meningen å være anonym over

Skrevet

Har ikke reist med hund på båt sjøl, men reiste sammen med noen som gjorde det.. De fikk gå ned på bildekket flere ganger for sjekke. Vet ikke om det er lov på alle båtene,da.. Tror ikke det blir så veldig varmt der nede...men vet ikke altså.

Drøy så lenge dere kan med å gå opp fra bildekk, gå nedom å sjekk noen ganger i løpet av overfarten og så gå ned så fort de sier at det bildekket er åpent. Så går det sikkert bra:)

Koselig å ha hunden med på ferie,da:)

Skrevet

tusen takk for ett ordentlig svar :)

Vi skal ringe colorline for å høre ;) men er jo greit å høre andre sin erfaring også.

Ja vi skal være vekke i 3 uker så det hadde blitt lenge uten henne.

Skrevet

Anonym: 23:44

Leste ingenting om at de skulle ha med en rotte på turen. Så tror du tatt en dram for mye.

Anonym 00:03:

Litt forskjell å sitte en hund på en parkeringsplass i 8 timer enn å sitte hunden under tak på et bildekk i 3-4 timer. På parkeringsplassen er det tross alt solen som varmer opp bilen noe det ikke kan være en plass der det er skygge!

valgene etter hva jeg forstod hva å sitte hunden i en situasjon der den var redd i 3-4 timer pga større hunder, versus å la hunden få være i fred(så lenge det ikke blir for varmt)

Blir så lei av at folk svarer useriøst her inne. Har man ikke et vettig svar så bruk tiden på noe annet enn å svare da.

HI: Jeg har tatt fergen fra larvik og hadde da hunden min på "kennelen" og det fungerte fint. Men vet også om andre som har hatt hunden i bil. Vil ikke anbefale det, ofte vanskelig å få komme ned på bildekk under overarten. Men om du tror det er bedre for hunden å ligge alene i 3-4 timer enn å ligge sammen med andre større hunder så gjør det du mener er best selv.

Ps har selv en ganske stor hund men ikke fordommer mot mindre hunder slik som tydeligvis mange andre har.

Skrevet

Det blir forferdelig varm dernede på dekk, så det ville jeg aldri ha gjort midt på sommeren.

Sist jeg reiste over, satt det en hund i en bil da vi kom ned, og den hadde det virkelig ikke bra.

Vi måtte vente i et kvarter i bilen før vi kom av fergen, og jeg holdt på å gå med av varmen, og eksos/oljelukten.

Det har vært tilfeller tidligere av hundedødsfall på båter, så hadde det vært mine hunder, hadde de måttet stå på kennelen, eller vi hadde reist rundt sverige.

Har du forresten begynt vaksinasjonen?

Skrevet

ja vi har begynt på vaksinasjonen :)

Ok vi får ta å tenke nøye igjennom dette. skal også ringe Colorline å høre hvor mange ganger vi faktisk får mulighet til å komme ned å se til henne, og hvordan den kennel tingen er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...