Gå til innhold

Jeg er ressurssvak............

Anbefalte innlegg

Skrevet

ifølge dib damene

* Singel

*Har barn aleneomsorg

*Jobb, mottar ikke noe uten bidrag

*Leier leilighet

Men vet du hva jeg har det bra med meg selv. Hvis lykken er å ha 200 kvm på frogner eller en villa på Lillestrøm eller lignende så be my guest.

Jeg har det bra med meg selv og mine barn. De og jeg har det vi trenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykken er ihvertfall ikke en villa på Lillestrøm!!!!

Skrevet

Fortell meg hva lykken er da.

Jeg er lykkelig og har det bra , men tydeligvis ressurssvak

Skrevet

Lykke er å være fornøyd med den man er og hva man har.

Skrevet

Lykke er vel å være fornøyd med seg selv, det man gjør og det man har og ikke føle at man må forsvare seg?

Skrevet

Jeg vil bare istemme det anonym 23:08 sier. Jeg vil iallfall ikke ha en villa på Lillestrøm...!

Ellers høres du - HI - ganske ressurssterk ut, spør du meg.

Skrevet

Jeg tar veldig gjerne en villa på Lillestrøm. Men må vente til jeg vinner i Lotto.

Hi, du er ikke ressurssvak. Du klarer deg selv og er lykkelig, får vel ikke blitt bedre enn det?

Skrevet

Helt enige, så lenge man klarer seg så er man ikke ressurssterk

Dette handler ikke om penger og materialisme men om at man har det greit i hverdagen. Mange som har det tøft økonomisk men likevel er ressurssterke.

Kaster vel en brannfakkel her men har noen venninne som går på OS og syter og klager over lite penger, stønader osv.

Jeg skal ikke kalle dem ressurssvake men vil kalle dem late.

Man må ta tak i seg selv og sin egen hverdag hvis man er misfornøyd med noe. Drømmer og ml kan man ha og man oppnår ikke alt. Men man kan ha det veldig bra for det om.

Skrevet

Enig med deg 11:23.

Evnen til å ta ansvar for eget liv (og evt egen eledinghet) er en STOR styrke mener jeg. Det finnes mennesker som har langt dårligere utgangspunkt enn andre, som likevel, ved hjelp av ståpå-vilje og stahet, snur tilværelsen og etablerer seg et godt liv. Så har du andre igjen som kanskje kommer fra en rik familie og har fått puter sydd under arma på seg, som går nedenom og hjem ved minste motstand.

Jeg ville mye heller vært i den første kategorien.

Jeg mener at dette med ressursstyrke også handler om å klare å skaffe seg hjelp når man trenger det. At man ikke setter seg ned og depper, men reiser seg og prøver å skaffe hjelp og veiledning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...