Gå til innhold

Hjelp!!

Sabina og gjengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skal ta fra meg datteren min, vil at jeg skal flytte ut av huset vi leier, som min mor har gjort så og si all jobb med i henhold til maling og hagestell fordi min mann ikke gidder/klarer på egenhånd.

Min sønn (fra før) og jeg skal da liksom flytte ut.. Datteren min er to år forresten..

I tillegg mener han at hvis han skal flytte ut så skal han ta med seg alle tingene han har betalt for, som forøvrig er det meste siden han har jobbet fullt og jeg har vært hjemmeværende og så i 40 % jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du ikke har lyst å flytte. At det er feil at du skal flytte. Men tenk: hva er viktigst, datteren eller huset? Si at du flytter om han skriver under flyttemelding på datteren deres, elles blir du i huset.

Den som "har" datteren deres og adressen hennes registrert på seg selv står sterkest i barnefordelingen/ samværsdelingen.

Det er ikke bra for datteren å flytte flere ganger, så sjansen er størst at hun blir hos den som har henne etterat det er slutt mellom dere. Og adressen betyr visst og litt. (kanskje litt utenom tråden?)

lykke til

Skrevet

Ehm.... din mor har gjort alt, fordi din mann ikke gidder/klarer på egenhånd?

Hva med deg selv?

Uansett, slutt og overdramatiser, gjør heller noe konstruktivt, som for eksempel å finne deg et nytt sted å bo.

Pluss kontakte en advokat, som kan hjelpe deg med det formelle rundt omsorgen for datteren deres og fordelingsopplegget ved et samlivsbrudd.

Skrevet

Skjønner ikke helt.

Mener han at du og største skal flytte ut og han ha minste?

Eller at han flytter ut, lar minste være hos deg men at han tar med møblene som han har betalt for?

Kjære deg, har fulgt tråden din om denne saken og du velger såklart den løsningen som gjør at du får ha begge barna hos deg. Møbler DRITER du i!

Hjelpes, slutt og klag og gjør noe!

Skrevet

Man skiller ikke søsken så da tar du med deg begge barna og flytter. Jeg kan ikke skjønne hvorfor din mor har pusset opp en bolig dere leier, men det får så være...

Ta med deg barna og flytt. Er ikke som at dere eier så det er da ikke så viktig med huset uansett.

Skrevet

Du må overhodet ikke gjøre som 23:07 sier. Ikke flytt med barnet uten at han godkjenner det. Ingen kan flytte barnet ut av hjemmet uten at den andre forelderen er enig, og heldigvis for det. Dette blir garantert brukt mot deg og du kan miste sjansen til å få omsorgen.

Ikke flytt uten barnet heller. Lar du barnet bli igjen hos faren, vil barnet antagelig bli værende der. Derfor skal en på mekling ved skilsmisse!

Hadde tatt seg ut om en bare kune flyttet med barnet. Hadde du 23:07 likt at når du kom hjem fra jobb hadde faren flyttet med barnet? Heldigvis fins det lover mot slikt. Fins foreldre som blir tiltalt for kidnapping i slike tilfeller.

Skrevet

I en evt. rettsak bør du fokusere på at søsken har best av å bo sammen. Glem huset, hagen og materialistiske ting. Vis at det ikke betyr noe for deg. Opptre voksent, saklig og rolig. Begynn i all hemmelighet å se deg om etter leilighet. Om det blir aktuelt å flytte, finn billige møbler på ikea og loppemarked. Innred hjemmekoselig og gjerne litt gammeldags. Kostbare møbler teller ikke mest. Skap et HJEM for barna. Hvorfor vil han gå fra deg? Noe du kan ta han på der? Bestil time hos familierådgiver. Vis at du er villig til å satse på familien. Ikke sitt passiv og vent. Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Jeg forstår det slik på HI at han skal ta barnet om hun ikke flytter ut - altså hun kan flytte med begge barna så lenge hun kommer seg ut av huset.

23:07

Skrevet

Slik forstår jeg det også.

Tidligere denne uken skren hun inleggg og klagde over at at han ville ha så mye samvær. Og her har hun muligheten til å få med seg begge barna også klager hun over møbler. Ærlig talt!

Skrevet

Jeg er den som ønsker å gå. Jeg orker ikke mer av dårlige holdninger og likegyldighet ovenfor nyheter, barns oppvekst og ting rundt dette, astma og hva som er ok av mat. Jeg er lei av at han aldri gidder å gjøre noe med alt "kaoset han har" i huset av ting og tang i kjeller og garasje. Jeg er lei av å bli tiltalt som ubrukelig og dårlig i senga. Jeg er lei av å være hans hoggestabbe når han har drukket. Jeg er lei av å alltid ha huset fullt av tomgods etter øl. Jeg er lei av å alltid informere han om hver minste ting som skjer i hverdagen ang ungene eller meg.

Jeg ser at barna ikke har det bra når han er så tiltaksløs hele tiden.

Grunnen til at min mor malte rommene til barna og ellers i huset før vi flyttet inn for tre år siden er fordi jeg var gravid og hun nektet meg å være med pga gassene fra malingen, noe som jeg forstod godt. Ellers ting som gjøres i huset er det min mor og jeg som gjør. Han er likegyldig og tiltaksløs.

Vi har fått time hos advokat og til mekling..

Men er det ingen som er advokater her inne eller har vært i samme situasjon som meg?

Skrevet

Vil han la deg flytte med begge barna om han får beholde leiligheten og møbler han har betalt for?

Skrevet

Og forresten, jeg gir blaffen i matrielle ting.. Men jeg flytter ikke ut, for han kommer aldri til å skrive under på flyttemelding på datteren vår. Så jeg blir her til siste slag er kjempet, jeg bare håper han klarer å holde seg rolig ovenfor barna og ikke starte noen diskusjoner..

Beklager at jeg klager om dette, men det er vel noe av det mest grusomme en forelder kan være oppi, og her er det mye egoistiske ting fra hans side og hevn fordi jeg vil gå..

Skrevet

Nei. Han vil ha datteren vår uansett. Han skal bare i tillegg ta alt annet.. men det blåser jeg jo egentlig i, ting kan erstattes. Følelsene til barna og tryggheten deres kan ikke det.

Skrevet

23.00 her.

Beklager, da misforsto jeg deg kraftig.

Du bør ringe advokaten din mandag og høre om han kan hjelpe deg på noen måte. Du bør gjøre alt riktig så har ikke får noe på deg.

Om han viser tegn til å bli aggresiv ringer du krisesenter, da har du en gylden mulighet til å komme deg vekk med barna.

Og for all del, IKKE flytt ut uten minste.

Skrevet

Begynn også å skriv dagbok. Før opp alt du husker. Får du stygge meldinger fra han ta vare på de.

Stiller han opp i bhg? På helsestasjon?

23.40

Skrevet

Håper det går bra med deg! Har tenkt litt på deg de siste par dagene- Håper virkelig han taper..

Lykke til!

Skrevet

Han har aldri vært aggresiv, men man vet aldri pressede situasjoner, men det skal jeg takle, krisesenter og politi..

Og jeg flytter aldri uten datteren min og søsteren til sønnen min.

Skrevet

Har du snakket med noen om dette, f.eks. helsesøster? Greit om det finnes papirer på hvordan han er... Andre du kan alliere deg med? En venninne eller din mor som kan flytte inn hos dere en periode? Kanskje han flytter ut da?

Skrevet

Jeg er sterk, jeg kan, jeg står på to bein og har dem godt festet på jorda.

Nå skal jeg gå ned i vaskekjelleren og finne meg litt jobb, der ligger det nemlig skittentøy og roper at maskina er ferdig og de vil inn..

Skrevet

Hmm det var en god ide, kanskje jeg skal høre om min mor kan flytte inn litt. Må ta det først med advokaten, jeg gjør ingenting uten å høre med henne.

Skrevet

Han har stilt opp med henting og levering i bhg ja, men nå gjør jeg det mest, han vil ikek gå inn der etter jeg sa det var slutt. Helsestasjon har han vært med noen ganger..

Hvis jeg har vært ute eller syk så jeg har ligget litt lenger i senga om morran så setter han på tv og lar barna være apekatter rundt uten å roe de ned eller samle de, det er et helevete å stå opp til :/

Skrevet

Jeg føler meg litt kynisk og synes far er en like god omsorgsperson som mor. Disse historiene her inne har en tendens til å ese opp etterhvert som tråden blir lengere - den andre parten blir bare verre og verre. Jeg skjønner godt at du ikke vil bo borte fra datteren din, men jeg skjønner også at far kan føle det samme.

Slutt å syt og gjør noe - det høres jo ut som om du har bygd opp en irritasjon ovenfor denne mannen over tid, og når du til slutt finner ut at han utelukkende består av feil og mangler kan du ikke bli kvitt ham fort nok - var da bare som pokker at han faktisk vil ha rett til å uttale seg han óg. =P

Skrevet

Det er ikke akkurat slik at man får plass til å skrive hele livshistorien i hovedinnlegget da..

Synes ikke faren er en god omsorgsperson når han vil skille søsken og ta et så lite barn bort fra moren sin.

Da vitner det mest om egoisme.

Skrevet

Beklager at jeg ikke skrev alt i hovedinnlegget. Det har nok bygget seg opp en frustrasjon over at jeg så hvor dette ville ende. Jeg har jobbet hardt for å prøve å få han til å endre litt på seg, men desverre. Nå måtte jeg gjøre dette for at barna mine og jeg skal få et bedre liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...