Gå til innhold

Når begynte ditt barn å gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det problemet har ikke vi hatt, enda mini begynte å gå da han var 10 mnd. Ved 11 mnd hadde han en utrolig kontroll. Har aldri skallet seg i bord eller lignende. Ikke når han va 10 mnd heller. Ved 11 mnd kunne han også stoppe opp bøye seg å plukke opp noe og gå videre. Han dyttet også leker rundt i huset og løftet store tunge ting og bar med seg. Helt merkelig.

Men enig i at det ikke er noen fordel selv om. De andre på barsel har jo enda babyer. Jeg føler jeg har en liten gutt i forhold. Kun min som går og gjør masse andre "storgutt-ting".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

23:22 igjen..

Han var bare veldig utforskende... Han kræsjet rett og slett fordi farten ble for stor så han ikke klarte stoppe. Vanlig gange gikk bra, men det var jo kjedelig :P

Han fikk jo feks tohjulssykkel når han var to år.. og tok av støttehjulene når han var tre.. så han var tidlig ute. Du har liksom ikke noen baby lenger da nei, heller en liten gutt..

Skrevet

Helsesøster her seier i alle fall at gjennomsnittet er 15 mnd.

Eldste var 14 mnd (gjekk då fjellstøtt med det same han slapp seg).

Lille var 19 mnd (og vingla seg fram med elendig balanse og datt og slo seg mange gongar dagleg fram til ho var ca 2 år)

Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Toddler

Her står det f.eks at gjennomsnittet er 9-14 mnd. Selv om det finnes MANGE barn som går etter de er 15 mnd så er det veldig mange som lærer å gå når de er 12,13 og 14 mnd, noen tilogmed tidligere. Tviler virkelig på at det stemmer at 15 mnd er gjennomsnittlig. Og du kan ikke si at du VET at gjennomsnittsalderen er 15 mnd, for det finnes forskjellige tall på dette overalt. I min baby bok "babyens første leveår" tror jeg den heter står det at 13 mnd er gjennomsnittlig. Andre steder står det sikkert 15. (ja jeg vet at det står 15 mnd på Klikk.no, men det er jo en elendig kilde)

Forøvrig. Min gutt gikk da han var 15 mnd. Seinest av alle babyene jeg kjenner. Inkludert barselgruppen.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva som er gjennomsnitt, men å bruke wikipedia som kildehenvisning er meningsløst med mindre man leter etter referanser som støtter opp om egne teorier....

Gutten min er snart 16 mnd og er på vei til å "slippe seg"...

Skrevet

Han var 10,5 mnd når han begynte å gå uten støtte. Ellers gikk han med lære å gå trille fra han var ca 8 mnder.

Skrevet

Eldste var 11mnd og minste vsr 9mnd.

Skrevet

Nr.1 var 10 mnd

Nr.2 var 11 mnd

Nr.3 var nesten 11 mnd

Skrevet

Jeg har hørt at gjennomsnittet er 14 mnd:)

Jenta mi var 14 mnd og 5 dager da hun gikk skikkelig.

Slapp seg og gikk 3-6 skritt i tre mnd før det-.

Skrevet

Jeg som skriver at jeg vet, det riktige i Norge nå er 15 mnd. Andre steder med eldre informasjon, kan det gjerne stå 13-14 mnd. Normalområdet kan være fra 9-18 mnd.

Det spiller forsåvidt ingen rolle hva gjennomsnittet er, men det irriterer at dere er så kverrulerende på dette :)

Jeg jobber nært med barneortopeder, fysioterapeuter og helsestasjoner, det riktige ER 15 mnd.

Jeg har også to barn med sjeldne feilstillinger og benproblemer og har derfor mye kontakt med ledende eksperter på området i Norge, de kommer ikke med feilinformasjon.

Skrevet

9 mnd

10 mnd

11 mnd

11mnd

10 mnd

Skrevet

11 måneder, hadde da gått langs med ting lenge, men torte ikke å slippe seg før hun var 11 måneder.

Skrevet

Guttene mine gikk begge på 10mnd

Skrevet

Begynte såvidt når han var 10 måneder, tok en måned eller to før han gikk hele tiden.

Skrevet

begynte med 2 skritt 9 mnd gammel. kom ikke lenger før hun var 11 mnd. da tok hun plutselig 9 skritt og etter det har hun gått helt stødig ;)

Skrevet

Elste var 16 mnd, yngste 13 mnd;)

Begge er gutter!

Skrevet

Førstemann: 11 mnd

Andremann: 8,5 mnd (galningen min)

Skrevet

Begynte å slippe seg rundt 9 mnd, gikk helt fint (og løp) innen 10 mnd.

Skrevet

05:01

Wikipedia er en notorisk upålitlig kilde. Hvem som helst kan gå inn og redigere og skrive hva som helst uten at det er kvalitetssikret. Stoler mye mer på klikk enn wiki.

Dessuten er din referanse engelsk; det kan være forskjell på norske og angloamerikanske forhold. Angloamerikanske barn ligger ofte ett år foran norske når det gjelder div ferdigheter som f.eks å kneppe knapper og kle på seg selv.

Tror mer på hun under her som sier gjennomsnittet er 15 mnd og ref til norske barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...