Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Er 23år og alene med et barn på snart 3år. Har gått 2år vgs, men ikke fullført læretiden min. Har vært "gått hjemme" siden jeg ble gravid. Har mottatt OS hele veien, og hatt barnet mitt i barnehagen siste året. Leier leilighet av familie, har ikke lappen. Har stor familie, men med skilte foreldre, og nye små søsken på begge sider, har de ikke så mye tid til overs. Har stor vennekrets, men treffest mest i festilige omstendigheter.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Ja, om du ikke feiler noe burde du komme deg på skole
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Hva gjør du når barnet er i bhg da? Om du bare sitter på ræv hjemme, så er du temmelig ressurssvak synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Jeg synes de aller fleste som går hjemme mens barna er i barnehage, og mottar stønad uten at det feiler de noe er resurssvake.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Ja. Du har ikke noe skolegang å skryte av og du har ikke jobb. Hva gjør du med dagene dine? Bruker dem på formiddags-tv og kjederøyking??
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #8 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har planer om å begynne på skolen til høsten. Dagene flyr selvom han er i barnehage. Leverer til frokost i 8-9tiden (alt etter som når han våkner), går hjem. Noen dager hviler jeg litt. Handler, rydder. Møter venninner. Nå har jeg begynt å ta kjøretimer, så bruker jo litt tid til det og:) - HI.
Gjest Balle Klorin Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 Ja. Å motta OS mens barnet er i bhg. og man selv ikke gjør noe syns jeg er selve definisjonen på å være ressurssvak.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 21:46. Alt for mange dager går med til Dr.Phil og kjederøyking ja.. Men som jeg skrev over, så håper jeg at jeg kan begynne på skole til høsten. Har prøvd å søke litt ekstrajobber dette året, men når man har NULL (bokstavlig talt) arbeidserfaring, så er det vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #11 Skrevet 4. februar 2011 Altformange dager går med til dr.phil og kjederøyking- desverre. Men jeg skal søke skole fra høsten av. Har prøvd å søke litt ekstrajobber dette året. Men med NULL (bokstavlig talt) arbeidserfaring, er det vanskelig.. HI
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #12 Skrevet 4. februar 2011 Hva slags forebilde blir du for barnet ditt i denne situasjonen? Sånne som deg koster samfunnet mye penger... jeg betaler skatt og forventer meg at alle gjør det de kan for å bidra til velferden! Sikkerhetsnettet skal være der for en kort periode om man havner i en vond situasjon, men nå er det på tide å step up! Betaler jeg skatt for at du skal få førerkort???
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #13 Skrevet 4. februar 2011 Er selv alenemor, men har 5 års utdannelse på baken før jeg fikk barn. Jeg irriterer meg grønn over alenemødre, og ikke minst systemet som gjør det slik at dere kan sitte på ræva å motta OS. Jeg ser den samfunnsøkonomiske vinningen hvor årene med OS blir brukt til skolegang, og etter barnet er 1 år bør det være krav til akitivitet for å motta denne stønaden. Ei i nabolaget her er hjemme mens barnet i bhg. Til høsten er barnet 3 år, og da mister hun OS. Istedet for å søke jobb har hun søkt skole, og vil få forlenget perioden med stønader. Latterlig!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 Du er rett å slett en lat snylter som jeg ser ned på... Og dårlig forbilde for barnet ditt... Er ressursvak et perere ord for det kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå