Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Har fortsatt 8kg igjen etter graviditeten, er 4mnd siden fødsel. Nå må jeg gå aktivt inn for å prøve å få av de resterende 8kg..(la på meg 26kg).. Lurer på om dette hørse greit ut, og om jeg vil merke resultater relativt fort (ønsker å gå ned 0,5kg pr uke, jeg ammer, så bør ikke gå ned mer..) Frokost: 2knekkebrød med div pålegg (brunost, hvitost, skinke, egg..) En kopp te, og vann Lunch: En skål havregrynsgrøt, vann Mellommåltid: En yoghurt (Youplait 0,1%), Et knekkebrød med div pålegg, Middag: Det samme som resten av familien, men kun 1 liten potet og heller mye grønnsaker...Vann Kvelds: 2knekkebrød med div pålegg, Eller en omelett.. Vann Blir jeg sulten mellom middag og kvelds tar jeg et eple og/eller en banan.. Trener 3ggr i uken. Kondisjon og styrke.. Høres dette greit ut??
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Knekkebrød - Ikke så sunt Youghurt - Ikke så sunt. Ville bytta det ut med salat og egg.. Lavkarbo er bra Frukt er heller ikke optimalt, inneholder rmye sukker..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Yoplait 0,1 er ikke så ille. Knekkebrød er ikke så sunt nei, med mindre du holder deg til rugsprø eller finn crisp. Husk at det er masse sukker i brunost!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 hold deg til et kosthold du kan leve med, liker du knekkebrød, youghurt og frukt -så spis det!! syns det hørtes ut som en god plan det du skriver. husk å trene litt, så går 4kg fort;)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Jeg er veldig glad i knekkebrød! Spiser rugsprø og finn crisp, men også andre sorter..må variere litt for ikke å bli lei. Klarer ikke KUN spise en sort..hehe Ja, vet brunost ikke er det sunneste..men er jo så godt! Jeg tenker at jeg må prøve å spise litt som jeg liker, klarer ikke spise ting jeg ikke liker..da holder jeg ikke ut lenge ;p
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Jeg synes det høres ut som en god plan. Javel brunost er ikke så sunt, men kanskje det hjelper på sukkersug utover kvelden, og du liker det. For varig vektnedgang hjelper som kjent ikke en stram diett, men omlegging av kosthold i det daglige. Du trenger 3 ganger i uken, da trenger du energi. Jeg tror på det å spise normalt, innenfor rimelighetens grenser, og heller prøve å kutte alt godteri, snack, brus - unntatt en dag i uka hvor man koser seg litt. Unngå i tillegg for mye mat med hvetemel og raske karbohydrater, spis mer grønnsaker og max 2-3 frukt for dagen så skal du se at du finner normalvekten igjen. Spis mer proteinrik mat, som kylling og egg hvis du trener en del. Spis ofte og lite, kutt den ekstra porsjonen, vend magen til mindre mat, det tar ikke så lang tid. Kjøp gjerne barer med sjokoladesmak, Fedon Lindberg eller annen lavkarbo, så stagger du sukkersug.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Er de gode de barene? Har aldri smakt... Hvor får man kjøpt slike barer? Og om jeg spiser en sånn, vil det da tilsvare et måltid, eller?... HI
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #8 Skrevet 4. februar 2011 heia, til å trene tre ganger i uken, synes jeg det høres litt lite ut jeg, Pass på at du spiser nok, om det blir altfor inntak av kcal så kan vekttapet stoppe opp. Det er masse å lese om dette på treningssider. Trener du på treningssenter, så kan de hjelpe deg med en kostholdsplan. lykke til! og du, det er imponerende at du har tatt av 18 kg på 3 mnd da )
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 De får du kjøpt i de fleste daglivarebutikker, fedon har de iallefall på Rimi. Ja de kan erstatte et lite måltid, eller i stedet for snacks på kvelden. OK hvis man har det litt travelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå