vetra Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Jeg er gravid i uke 28. I forrige svangerskap var det noen komplikasjoner, som til slutt endte i prematur fødsel. Av den grunn er jeg alltid litt ekstra spent på om alt er i orden på hver svangerskapskontroll. Min mann er tydeligvis ikke like spent. Han har glemt å spørre hvordan det har gått hver gang. Denne gangen fortalte jeg om kontrollen kvelden før, men bestemte meg for ikke å nevne kontrollen og resultatene før han spør. Nå har det gått tre dager, og han har helt tydelig glemt hele kontrollen. For meg er det en indikasjon på at det ikke er så viktig for han. Jeg føler meg veldig alene. Han lever sitt liv, med masse overtid og trening. Har jeg rett til å være skuffet over at han ikke viser mer omtanke og interesse for svangerskapet? Ville dere ha vært skuffet?
morromor Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Ja, ville vert ganske skuffet. Men menn sin hjerne går jo i helt andre baner noen ganger. Har fek.s aldr sett en kvinne legge fra seg et bananskall på bordet for å la det ligge det til dagen etterpå. Sånne ting er jo så typisk menn.. Kanskje han er engselig han også, men har funnet sin måte og fortrenge det på..
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Er gjerne ikke så lett for han å forholde seg til det hele, muligens fordi det ble komplikasjoner sist og fordi alt som skjer, skjer i din kropp. Det er nok ikke helt lett å utrykke at en da ikke helt henger med i svingene, noe jeg har full forståelse for., Da jeg gikk med min første var minx overhode ikke interessert i det som skjedde. Jeg fikk han med på UL, svangerskapskurs og besøk på sykehuset, men det var og det. For han ble det ikke noe særlig engasjement før gutten først var født. Samboeren min nå er rake motsetningen, han har full oversikt over kontrollene, har vært med på omtrent alle Ul-undersøkelser jeg har hatt og vært med til JM. Han sender mld omtrent 5 min etter jeg er ferdig hos lege/JM på de kontroller han ikke er med og lurer på hvordan det har gått. Jeg er veldig glad for at han er så engasjert, men jeg ville ikke blitt fornermet om han ikke var det heller. Menn er som oss damer, forskjellige og vi damer kan også trekke oss litt unna dersom man ikke helt føler tilknytningen til noe. Hos menn kommer ofte den store tilknytningen til barnet når det er kommet ut, for da har de plutselig noe håndfast å forholde seg til.
3+et lite nurk Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Jeg hadde blitt veldig skuffet jeg også, men jeg lurer på hvorfor han ikke er med deg på noen av kontrollene? Kanskje han ikke føler seg involvert? Mange menn syntes det er vanskelig å forholde seg til babyen mens den er inni magen. Snakk med han om det, så kommer dere sikkert til å forstå hverandre bedre etterpå. Lykke til!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Men det er typisk maffolk... Det er jo ikke de som er gravide og kjenner hvordan det er på kroppen, derfor er det mange som ikke klarer å engasjere seg så mye i disse kontrollene.. Er bare slik det er... :)Min samboer er heller ikke sånn superangasjert i kontrollene... Til og med den dagen jeg skulle til tidlig ul /uke 14) så huska han ikke det selv om jeg hadde nevnt det ofte i tiden før... Men men... Ikke tenk så hardt på det du, disse gravidhormonene våre overanalyserer hver minste ting med en gang uansett, han er nok like glad i deg og for at du er gravid allikevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå