Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 bare sammen med barnebarnet på 3 år naken?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Ja, er greit i vår familie i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Herregud da menneske... BADER sammen med - skal det stå.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Ja, men det måtte vært pappaen min. Først da hadde jeg sagt Ja
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Jeg badet masse med bestemor når jeg var liten, frem til jeg var relativt "stor". Kanskje 1-2 klasse... Syns det var kjempegøy!! Men klart, alle syns jo at det er greit med damer og ikke menn, merkelig nok...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 mente du forresten bade? Nei, det syns jeg ikke. Men at barnet er nakent ved kleskifting o.l. når bestefar er barnepasser er naturlig.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Helt greit i vår familie også. Jeg vokste opp hos min morfar og vi hadde et helt naturlig forhold til dette med kropp. Folk er så redde og hysteriske i dag, de ser pedofile overalt og enhver mann er skyldig til det motsatte er bevist. Trist, virkelig trist.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 At bestefaren er naken? Bade naken sammen med? Hvor bader i så fall? Nei, bestefar får beholde klærne på med mindre de er i svømmehallen.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Ja! Men jeg vet hvor du vil, og jeg synes det er trist at det har blitt sånn. Stakkars menn....
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #11 Skrevet 4. februar 2011 Akkurat det 20:16, KAN jo ha noe å gjøre med at menn står bak størstedelen av overgrepene da... Ikke at det rettferdiggjør mistenkeliggjøring av alle menn og manglende mistenkeliggjøring mot kvinner, men det ER jo en logisk foklaring.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #12 Skrevet 4. februar 2011 Selvfølgelig må bestefar eller bestemor få lov til å bade naken sammen med barnebarnet sitt! Synes at diverse pedo ting har blitt ett massehysteri! Faren min turte ikke å ta imot ett bilde av sønnen min, der han står med bukse og bar overkropp.. Dette bare pga dette hysteriet!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #13 Skrevet 4. februar 2011 Hva mener du med bade? Nakne sammen i garderoben i svømmehallen eller hjemme i badekaret?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 Hva om det ikke er bestefaren, men pappaen som er 55 år da? Er det greit da?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #15 Skrevet 4. februar 2011 sønnen min bader stadig sammen med bestefaren sin... men klart nå er bestefar 58 år da :-p
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #16 Skrevet 4. februar 2011 Hva har alderen med saken å gjøre? Nei, jeg synes det hadde vært upassende og unaturlig, og kan ikke skjønne hvorfor han måtte vært naken.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #17 Skrevet 4. februar 2011 Tror jeg knapt har sett min far naken selv jeg, måtte kanskje vært i svømmehallen, men det husker jeg ikke. (Men husker at vi var i svømmehallen, men ikke det med garderoben og sånn). så ville syntes det var rart om han hadde spradet naken mens han var barnevakt for mine nå ja. Men i svømmehallen måtte han vel kunne fått vært det i dusjen da. Ikke at jeg ser for meg at han ville tatt de med dit alene heller.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #18 Skrevet 4. februar 2011 selvfølgelig er det greit så lenge ungen og bestefar synes det er greit. Hvorfor i ale dager skal det ikke være det? Barna blir blyge rundt kroppen sin når de treffer den prepubertale alder (sånn ca ihvertfall), men tilogmed da bør det være OK at mamma/pappa bader sammen med barnet synes jeg. Det er noe i det å utsette barnet for at kropp er naturlig og ikke noe en skal skjemmes eller føle ubehag rundt. Frem til barnet selv gjemmer seg unna, så bør man (mener jeg ihvertfall) ytre med både ord og gjerninger at kropp og nakenhet mellom barn og voksne i familien ikke er noe ekkelt. Jeg tasser naken rundt fra dusjen til soverommet mens barnet er i hus, det samme gjør mannen min, og det er helt naturlig. Og Alle 4 besteforeldre kan bade så mye de vil med tassen, det er da bare kropp! Tenke seg til at vi mennesker en gang i tiden gikk splitters støtt og stadig uten en tanke om at det var unaturlig eller feil, men nå stiller folk sprøsmål rundt at bestefar kan bade med sitt 3 årige barnebarn... Merkelige folk...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #19 Skrevet 4. februar 2011 Ja, har samme mening med bestemødre som bestefedre.... Jeg går heldigvis ikke rundt og er så skeptisk på min nærmeste familie at jeg tror de er pedofile fordi de bader sammen med min (snart) 3-åring. Begge synes det er kjempekoselig, men så har kanskje vår familie et fint og åpent forhold når det gjelder nakenhet. Det er jo naturlig!!??
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #20 Skrevet 4. februar 2011 Nei. Som barn ble jeg misbrukt av oldefaren min en gang. Jeg tar ikke sjangsen på det igjen. Nå skal det sies at barnet mitt ikke har farfar og at min far ikke er med i "bildet" - så jeg slipper den problemstillingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå