Gå til innhold

Teit av meg og reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt veldig med og finne navn til jenta i magen, enten så har samboren vært uenig eller så har jeg vært uenig med han..

Men nå har vi endelig funnet et navn som vi begge to liker godt, og det er Mathilde! Vi syns dette er kjempefint og liker det veldig godt.

Men så skulle jeg fortelle det til min beste vennine som også skal være fadder, og reakskjonene hennes var : hahahhahaha, SERIØST?! Nå tuller du vell?!

Mulig at jeg er litt ekstra sårbar fordi jeg er gravid, men dette gjorde meg sint og ganske lei meg..

Er jo jeg og samboer som skal like det, men syns det er feil av henne og vise så tydelig at hun ikke liker det..

Er det teit av meg og reagere på dette?

Og er Mathilde virkelig så stygt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat-hilde er ikke akkurat det peneste navnet, men om dere liker det så er det vel skit det samme hva andre mener om navnet

Skrevet

Sånt sier ikke bestevenninner..

Mathilde er et nydelig navn, ikke la hennes reaksjon forandre navnevalget.

De er det hun som føler seg som en idiot i etterkant.

Skrevet

Fortell henne at hun såret deg. Navnet er nydelig!

Skrevet

Det finnes mange forskjellige meninger om navn, og hun trodde nok virkelig at du tullet.

Men jeg er litt mer "romantisk" og liker godt Matilde. Tror jeg ville skrevet det uten H.

Venninna di burde unnskylde seg.

Jeg tenkte på navnet Kaia, og vi hadde nesten bestemt oss for det. Men da sa svigermor; "Kaia? Er ikke det et krååkenavn?" Svigerinna mi likte det heller ikke. Så da valgte vi noe annet.

Skrevet

Og derfor skal man ikke fortelle hva barnets navn er før barnet er født og saken med navn er avgjort.

Skrevet

At venninen din ikke liker navnet er helt greit. Men reaksjonen hennes var drøy. Fortell henne at hun såret deg og bruk navnet selv om hun ikke liker det. Hun har tross alt ikke et ord med i laget.

Hilsen mamman til en Mathilde :)

Skrevet

Eh... og hvorfor ikke tør jeg spørre? De har jo bestemt seg for at det skal bli navnet, så hvorfor vente?

Skrevet

Som det sto i den hakkespettboka for vordende fedre (fritt gjenfortalt): Sier du at barnet skal hete Tulliball før han er født vil folk si:

"herregud-er-dere-sinnsyke???!!"

Venter du derimot til etterpå besinner folk seg og sier i verste fall: "Oi, Tulliball, ja, det var et interessant navn"

Skrevet

(Og matilde (hva med Mathilda??) er uansett et helt akseptabelt navn, jeg synes det er pent)

Skrevet

Jeg kan ikke helt forstå den reaksjonen. Er ikke Mathilde et helt vanlig navn? Syns det er kjempeflott, jeg =)

Skrevet

Synes det er nydelig. Men smaken er som baken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...