Gå til innhold

Dette gikk galt tror jeg..


Opus11

Anbefalte innlegg

Rart med det så tidlig i forløpet, men jeg begynte å glede meg skikkelig til denne graviditeten, og var nå iflg min side her inne i uke 6. Syntes forøvrig at tegnene har kommet og gått, men alle testene viste positiv. I dag tidlig følte jeg liksom at alt var borte. Ikveld begynte jeg å blø tvert ( uten forvsarsel)og har menslignende smerter nå. Er det noe vits å ringe legevakta så tidlig i et svangerskap når det tydeligvis går skeis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest JuniJenta 2010 + ?

Hei Opus11!

 

Så trist å høre at du har begynt å blø, men jeg syns ikke du skal ta sorgene på forskudd. Blødning tidlig i svangerskapet er ikke alltid synonymt med abort. Jeg blødde ofte og mye i begynnelsen av svangerskapet mitt, og jeg har ei datter på 8 måneder nå. Om det er vits i å dra på legevakten vet jeg ikke, de kan nok neppe se noe på ul så tidlig (bankende hjerte), men for din egen del kan det kanskje hjelpe å få snakket med noen kyndige om dette?

 

Ikke ta sorgene på forskudd hvertfall! Masse masse lykke til, håper spiren klorer seg fast i 8 måneder til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JuniJenta 2010 + ?

Glemte å si at symptomene kommer og går i svangerskapet, spesielt i begynnelsen, og det er hvertall helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! Skjønner at du er redd, er selv veldig skeptisk til alt av slike ting etter 2 SA´er:(

 

Men er helt enig med JuniJenta, du må ikke ta sorgene på forskudd!!! Er fullt normalt at graviditetstegnene kommer og går, en dag kan du være skikkelig gravid, mens dagen etter trenger man ikke kjenne noe i det hele tatt. Og blødninger er veldig vanlig så tidlig i svangerskap. Og i de fleste tilfellene går dette bra. Så synes du skal prøve så godt som mulig å tenke positivt, se ann hvordan blødningen utvikler seg, og ta kontakt med legevakten dersom du selv føler for det. Vi krysser fingrene for at den lille spiren holder seg fast <3 <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! Skjønner at du er redd, er selv veldig skeptisk til alt av slike ting etter 2 SA´er:(

 

Men er helt enig med JuniJenta, du må ikke ta sorgene på forskudd!!! Er fullt normalt at graviditetstegnene kommer og går, en dag kan du være skikkelig gravid, mens dagen etter trenger man ikke kjenne noe i det hele tatt. Og blødninger er veldig vanlig så tidlig i svangerskap. Og i de fleste tilfellene går dette bra. Så synes du skal prøve så godt som mulig å tenke positivt, se ann hvordan blødningen utvikler seg, og ta kontakt med legevakten dersom du selv føler for det. Vi krysser fingrene for at den lille spiren holder seg fast <3 <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med JuniJenta, du må ikke ta sorgene på forskudd!!! Er fullt normalt at graviditetstegnene kommer og går, en dag kan du være skikkelig gravid, mens dagen etter trenger man ikke kjenne noe i det hele tatt. Og blødninger er veldig vanlig så tidlig i svangerskap. Og i de fleste tilfellene går dette bra. Så synes du skal prøve så godt som mulig å tenke positivt, se ann hvordan blødningen utvikler seg, og ta kontakt med legevakten dersom du selv føler for det. Vi krysser fingrene for at den lille spiren holder seg fast <3 <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen tusen takk for gode ord Solline og JuniJenta2010!!!!!

 

Jeg ringte tilslutt til legevakta etter å ha tenkt litt, og da ville legen ha meg inn for en prat. Han mente jeg hadde en spontanabort selvom jeg ikke kunne rapportere mye blod og magesmerter. Han mente magesmertene ville komme etterhvert.

 

I dag har jeg blødd ved hvert dobesøk, og innimellom klumpete og brunt

( unnskyld detaljene!), men faktisk hatt mindre vondt i magen enn ved vanlig mens. Innerst inne håper jeg jo at dette er som dere beskriver som blødninger i begynnelsen, men samtidig tenker jeg at kanskje en SA ikke er så kraftig så tidlig i forløpet???

 

Er vel ingen vits å ta ny test over helgen heller ettersom jeg har lest at man kan teste positivt lenge etter en SA? Har dere erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff:( Føler sånn med deg, så utrolig kjipt, og leit :(

 

Jeg har selv hatt 2 SA´er...den første gangen var det ekstremt vondt! Blødde litt de første dagene, og så bare strømmet det på etter hvert. Da var jeg 5+1. Den andre gangen hadde jeg derimot kun vanlige menssmerter, og litt blod, var da 5+0, så det kan variere veldig er min erfaring hvertfall...jeg testet positivt 8 dager etter første SA, etter den andre orket jeg ikke å teste.

 

Er egentlig veldig vanskelig å si om man har hatt en SA eller ikke så tidlig. Men mye friskt blod tilsier nok dessverre det. Samtidig så er det veldig vanlig med både utflod og blod (i små mengder) de første 2 månedene, så kanskje du fortsatt kan krysse fingrene for at det er en liten spire der inne. Legen ville ikke sende deg til ultralyd da? Kan kanskje være en ide i og med at alt er litt diffust, og da får du hvertfall det svart på hvitt om det er noe der inne eller ikke...

 

Masse lykke til hvertfall, og prøv å tenk positivt uansett, det har hjulpet meg veldig etter mine aborter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JuniJenta 2010 + ?

Hei igjen, har ingen erfaring med å ta tester etter sa. Men jeg har erfaring med å blø mye, både friskt, klumpete og brunt i begynnelsen av graviditeten. Jeg var i uke 6 første gangen jeg begynte å blø, det var en styrtblødning og jeg måtte ta på meg bind (truseinnlegg holdte ikke). Jeg hadde ingen smerter, men ble kjemperedd og ringte legevakta. Der fikk jeg komme inn med en gang og legen tok en gu på meg. Han konstaterte, uten ul(!), at jeg hadde spontanabortert. Fikk time dagen etter til utskrapning. Da jeg kom til utskrapning dagen etter, ville gynekologen ta ul først for å konstatere at jeg hadde mistet. Jeg skjønte ikke helt vitsen med det, siden legen på legevakta sa jeg hadde abortert. MEN, det jeg fikk se på skjermen var et lite hjerte som slo nå voldsomt:) Jeg har aldri blitt så glad før! Og så sint på samme tid. Sint på legevaktlegen som hadde latt meg gjennomgå et helvete den natta, kun basert på en gu. Fikk høre av gynekologen at dette var en veldig vanlig feil allmennleger gjorde, og at de ALDRI kunne fastslå uten ultralyd om en har abortert eller ikke.

 

Så, ikke ta sorgene helt på forskudd:) Jeg blødde myyye, friskt og klumpete blod, og har ei nydelig datter som resultat. Jeg kan selvsagt ikke garantere at det samme gjelder deg, men prøv å tenk positivt inntil det motsatte er bevist. Og ikke la noen fortelle deg, uten ul, at du har abortert!

 

Håper håper håper virkelig at det går bra for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

håper det går bra med deg..

 

tok legen blodprøve for å se verdien av HCG? hvis ikke skulle ha vært gjordt, for å så ta en prøve igjen om noen dager.. en ser da om verdien stiger eller synker..

en urin test kan vise posetiv i lang tid ved en SA.

 

Men som di andre har sagt her.. trenger det ikke å være noe galt..

krysser fingrene for deg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre flere med erfaringer! Det viser nettopp det vi alle prøver å si: at ingenting er helt sikkert før du får det svart på hvitt på et papir! Så ikke ta til takke med at det er har gått galt, bestill time til ultralyd, og se hva de sier der! Før du vet ordet av det har du en liten spire med et stort bankende hjerte, som fortsatt er veldig klar for å komme til verden:)

 

Har du noen erfaring med brunt utflod JuniJenta? Har nemlig slitt med dette de siste tre dagene, og er selvsagt livredd etter de foregående abortene. Utflodet er helt lysebrunt, av og til til mørkere, men ingenting friskt blod. Har heller ingen smerter i magen. Prøver å fortelle meg selv at dette er helt vanlig, men er vanskelig når man har opplevd vonde ting tidligere. Så disse dagene går jeg bare rundt å er skikkelig nervøs. Skal på tidlig ultralyd på fredag, er da syv uker på vei, og merker jeg gruer meg veldig til hva de sier der.

 

Krysser fingrene for at det går bra med oss alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JuniJenta 2010 + ?

Har også erfaring med brun utflod ja. Blødde/hadde brun utflod ukentlig frem til uke 20, da først stoppet det. Blodkarene i skjeden er jo veldig sensitive, så det skal ikke mye til (sex osv) før en kan blø litt friskt blod, eller få brunlig utflod (gammelt blod). For meg gikk det bra, og jeg håper det samme gjelder for deg Solline:) Håper dagene til fredag går fort og at du greier å slappe av litt før den tid! Vet det ikke er enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg har virkelig mistet troen på at det fortsatt kan være noe inni der. Nå føler jeg meg akkurat som etter en vanlig mens, dog denne var av det korteste jeg kan huske å ha hatt. Klarte ikke å dy meg igår, så siste CB test ble brukt, det var en med digital indikator som viste IKKE GRAVID. De få symptomene jeg hadde ( trøtthet, konstant sulten og ømme bryster som ved min første graviditet) har vært fullstendig borte siden fredag.

 

Idag ringte jeg fastlegen, og har fått time i morgen tidlig. Ønsker å få rekvisisjon til UL nå så jeg får vite ordentlig status for evt. når jeg kan prøve igjen. Tar det langt tid for å få time, tror jeg at jeg koster på meg en time på Volvat denne uken.

 

Så jeg får vel bare melde meg ut av oktoberklubben nå....sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JuniJenta 2010 + ?

Huff, det var trist å høre.. Hadde håpet det skulle gå rette veien for deg! Men de sier jo at sjansen for å bli gravid rett etter en SA er stor, så håper det blir en novenberbaby på deg da:) Håper det går greit hos legen og at du får en ul med en gang. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var veldig trist! Jeg var 10 uker på vei med nummer tre, da jeg mistet i oktober. Det er kjempt tøft - mye tøffere enn jeg trodde. Men samtidig tror jeg de fleste blir så fokusert på å bli gravid igjen at man skifter fokus veldig raskt.

 

En av fordelen med å miste så tidlig som uke 6 er jo at kroppen fort kommer tilbake til normalen og man kan fortsette prøvingen. Bare hopp på hesten igjen, det er ingen grunn til å vente. Noen sier man skal vente en syklus, men gynekologen min sa det ikke var nødvendig. Bare å begynne på'n igjen når man har sluttet å blød.

 

Selv trodde jeg det skulle gå veldig fort, fordi jeg hører at de fleste blir gravide på 1., 2. eller iallefall 3. forsøk, men ble selv gravid på 5. forsøk etter SA. Og nå er jeg 5 uker på vei og krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen!

 

Masse lykke til - håper du får ny spire i magen snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...