Gå til innhold

Noen som har litt "såre" 2-3 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det høres fælt ut å le AV barnet ditt, men gutten min kommer med mange morsomme fraser om dagen, som jeg må le av. Ler jo ikke AV gutten min, men av det han sier. Ikke feil eller slike ting, men morsomme ting som passer godt inn i situasjonen eller ting som man ikke har tenkt på før.

Men det som skjer er at han blir veldig lei seg, og leppa begynner å vibrere og han blir helt stum i lang tid etterpå. Hvorfor blir det slik? Ler jo ikke hysterisk eller høyt, men noen ganger klarer jeg ikke holde meg, og det ender med dårlig samvittighet hos meg og en sår liten gutt.

Hvorfor reagerer han slik? Er han kanskje en usikker gutt? Hvordan bli kvitt den "sårheten"? Prøver jo selvfølgelig å skjule nå at jeg ler, men npen ganger kommer det som lyn fra klart himmel, og da klarer jeg ikke holde meg.....

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å fortelle han at han er den morsomste 3 åringen du vet om, og at du skulle ønske alle i verden var like morsom som han:)

Skrevet

Jeg var slik når jeg var liten.

Men, om jeg sa noe, og noen lo av meg. Så følte jeg meg svært usikker.

Dom og alt sånn.. JA, en 3 åring kan fint føle seg slik..

Å slik er jeg enda..

Skrevet

Sier det til han, men tror ikke han forstår det. Han er 2 år og 4 mnd....

Skrevet

Dette er helt vanlig oppførsel hos barn i den alderen. De tror at du ler av dem, ikke av det de sier eller gjør. De føler seg latterliggjort.

Selv biter jeg det i meg med en gang jeg ser avkommet begynne å bli lei seg når jeg ler. Kanskje du rett og slett må øve deg litt på dette?

Skrevet

Ja, må kanskje det. Men det er så vanskelig. Han sier jo så mye bra! Men kanskje jeg må bli flinkere til å holde latteren inne...

Det er ikke verdt den dårlige samvittigheten jeg sitter med etterpå iallefall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...