Gå til innhold

Du med svigermor som kupper bursdagen til 1 åringen din!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du, jeg synes oppriktig synd på mannen din, barnet ditt og andre i din omgangskrets. Alle innlegg du har lagt ut her inne om "konfliktene" i familien din har en fellesnevner; at DU er den største bidragsyteren til faenskapet. Du fremstår som en like hevngjerrig og manipulativ person som du gjør din svigermor til, og ser det åpenbart ikke selv. Vel, mange andre her inne har sett det, og du går i taket og legger stadig på opplysninger som egentlig ikke gjør annet enn å sette deg selv i et dårligere lys, når noen forsøker å utvide perspektivet ditt litt.

Jeg tror, ærlig talt, at du skal prise deg lykkelig over at mannen din fortsatt blir hos deg. Du bør søke hjelp og vokse opp. Du må innse at det er BARNET ditt, ikke deg eller svigermor, som vil bli den tapende parten her etterhvert. Å oppdage det for sent til å opprette skaden som har skjedd vil bli meget vondt. Husk at det er krenkede barn som oftest vokser opp til å bli (psykisk)syke voksne!

Jeg håper du innser at du ikke vil avstedkomme noe som helst fornuftig ved å tviholde på bitterheten og hatet du nærer. Søk hjelp og få et bedre liv! Ta gjerne med dere svigers på begge sider i familieterapi også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Liker* BIGTIME!!! ( selv om jeg tror du prater for døve ører, hi)

Skrevet

Ikke alle ører er døve, hvertfall ikke mine:) Lese kan jeg også, og dette var fornuftige ord.

Skrevet

Jeg er enig meg du, nubse.

Skrevet

Oi, oi, dette blir det garantert bråk av...

Er forøvrig enig med deg, HI.

Skrevet

Ærlig talt, her oppretter du en tråd KUN for å angripe en annen debattant? Du lirer av deg en haug med stygge karakteristikker som hevngjerrig, manipulativ, psyk, bitter, "bidragsyter til faenskapet"... og i tillegg indikerer at ungen til henne du angriper skal vokse opp til å bli psyk???

Du vet like lite om "sannheten" bak det denne personen skriver som alle oss andre. Innlegget ditt er direkte drøyt!

Helt utrolig at slike tråder får stå, dette er ren MOBBING!

Skrevet

Så enig!

Jeg skrev omtrent det samme i den opprinnelige tråden for et par timer siden...

Skrevet

Det er slett ikke uvanlig at det kommer spin-off-innlegg på veldig lange tråder her inne. Hvordan er det mobbing å kalle noen bitter og hevngjerring når de selv sier at de er det?

Ikke HI, forresten.

Skrevet

Vel, det var ikke forsøk på å mobbe noen, men heller et håp om at den aktuelle mor må skjønne at mennesker i stor grad påvirker sine omgivelser. Relasjoner foregår og formes i en kontekst, det kommer man ikke utenom. Barn som vokser opp i familier med en form for konstant terrorbalanse som hun tidvis beskriver, har statistisk sett meget store sjanser for å utvikle psykiske lidelser senere. Dette er ikke en trussel, men ganske så rene fakta, objektivt talt. Barnet hennes er fortsatt veldig lite og derfor sikkert uoppmerksom på det som foregår, men vil jo unektelig vokse seg større og mer oppmerksom etterhvert.

Jeg har ikke hevdet å vite sannheten bak historien, men reagerer på det som kvinnen har valgt å legge frem på forumet. Innleggene er tallrike etterhvert...

Moderator må gjerne slette tråden min, men jeg håper likevel at kvinnen vender blikket innover og begynner å jobbe med seg selv og hennes holdninger, da man kun kan forandre seg selv og ikke andre mennesker. Det vil være veldig synd om dette fortsetter i åresvis, det er du vel enig i?

Hovedinnlegger

Skrevet

Hi i det andre innlegget trenger å søke hjelp?

Blir dette forumet mer latterlig nå så vet jeg ikke:-D

Skrevet

Er totalt uenig med deg, og tingenes tilstand kan du ikke vite noen ting om. Man kan ikke gå rundt å lage spinoff historier i hodet sitt om hvordan man tror det er osv....I et forum som dette må man ta imot den informasjonen HI gir og gi råd og tilbakemellinger ut i fra de.

Det virker som de fleste ikke har opplevd slike sitvasjoner i deres liv. Og da er det nok desverre litt vanskeligere enn som så å sette seg inn i dem.....og det er selv om man har bege sidene av en sak.

Det har jeg fått erfare med samboers foreldre. Hans søster og bror har klaget over foreldrene lenge. Vi har fått servert historier fra begge sider og da tatt foreldrenes side. Rett og slett fordi vi tenkte det ikke var så ille osv. Så fikk vi barn selv og flyttet litt nermere. NÅ vet vi og skjønner AKKURAT hva de mener og har sakt hele tiden. De legger seg i ting de ikke har noe med og kan være både mobbende og sarkastiske. Den gang da forsto vi det ikke fordi vi ikke hadde opplevd det selv. Nå når vi har kommet nermere inn på dem så ser vi ting fra en annen side.

Så før dere dømmer så vit det at dere forstår ikke en persons historie FØR dere går i personens sko. For bare da kan fullstendig vite hvordan man hadde taklet sitvasjonen.

Og de fleste av dere hadde nok oppført dere HELT annerledes enn det dere sier dere hadde gjort og råder HI til...

Skrevet

Er totalt uenig med deg, og tingenes tilstand kan du ikke vite noen ting om. Man kan ikke gå rundt å lage spinoff historier i hodet sitt om hvordan man tror det er osv....I et forum som dette må man ta imot den informasjonen HI gir og gi råd og tilbakemellinger ut i fra de.

Det virker som de fleste ikke har opplevd slike sitvasjoner i deres liv. Og da er det nok desverre litt vanskeligere enn som så å sette seg inn i dem.....og det er selv om man har bege sidene av en sak.

Det har jeg fått erfare med samboers foreldre. Hans søster og bror har klaget over foreldrene lenge. Vi har fått servert historier fra begge sider og da tatt foreldrenes side. Rett og slett fordi vi tenkte det ikke var så ille osv. Så fikk vi barn selv og flyttet litt nermere. NÅ vet vi og skjønner AKKURAT hva de mener og har sakt hele tiden. De legger seg i ting de ikke har noe med og kan være både mobbende og sarkastiske. Den gang da forsto vi det ikke fordi vi ikke hadde opplevd det selv. Nå når vi har kommet nermere inn på dem så ser vi ting fra en annen side.

Så før dere dømmer så vit det at dere forstår ikke en persons historie FØR dere går i personens sko. For bare da kan fullstendig vite hvordan man hadde taklet sitvasjonen.

Og de fleste av dere hadde nok oppført dere HELT annerledes enn det dere sier dere hadde gjort og råder HI til...

Skrevet

Kjære HI, men det virker ikke som du har serlig greie på hva du snakker om. Vær så snill slutt å spre kvasi-psykologi her inne.

Om du leser noe mellom linjene som ikke HI(i andre tråden) informerer om så hold det for deg selv. Jeg lurer virkelig på hvordan du hadde taklet den sitvasjonen. For ikke ALLE er frempå med spisse albuer for å markere seg. Og utifra det HI skriver så har hun prøvd å si ifra, men til døve ører. Hun har i tillegg bedt svigermoren med bort til sine foreldre for å feire der. Og jeg skjønner henne så godt og hun er i sin fulle rett til det. Hun blir gang på gang overkjørt. Så er det nå så bra at barnet vokser opp til å se slik oppførsel?

Det eneste grunnen svigermoren sutrer er fordi hun ikke får det på sin måte. Hun er en liten prinsesse med spisse albuer som alltid får det som hun vil. Det er vel på tide at noen stiller krav også til henne!

Skrevet

Din egen erfaring tatt i betraktning, blør du vel strengt tatt være åpen for at svigermoren kan ha et helt annet syn på saken. Kjøper du rett ut historien hennes, altså? Kun på grunn av at du har opplevd noe liknende selv?

Hi har her basert seg på innleggene til vedkommende, og jeg er helt enig med henne. Denne personen kan kun endre seg selv, ikke svigermor eller mannen sin.

Skrevet

Ja, helt klart det. Hun kan det, men får vi høre den fra henne? Nei, vi får ikke det. Så da blir det litt feil av oss å dikte rundt på mulige årsaker til at hun gjør som hun gjør og er som hun er. For alt vi vet så er hun en smilende blid farmor med lubbene fingre og en flott men noe missforstått omtenksom personlighet. Men slike ting kan ikke vi vite. Så vi må nok gi HI råd på sitvasjonen utifra det HUN forteller.

Vi kan ikke tilate oss og trykke henne ned og si all slags dritt pga at vi tror og tenker at sitvasjonen er helt annerledes. TENK om hun er offer for DEN psykopaten? For alt vi vet så kan svigermoren være den heksa som sitter og pønsker ut neste "sceem" hvordan hun kan umyndiggjøre HI. Men igjen.......det vet ikke vi.

Så folkens, vi kan ikke dikte opp egene handlinger og historier mellom linjene. Det er ikke en roman, det er menneskers liv og problemer. Og så mange innlegg HI har kommet med så bør vi ha nok fintfølelse og forstå at dette er en vanskelig sitvasjon for henne.

Skrevet

Men du Hi, hvorfor formulerte du deg ikke mer som dette i hovedinnlegget ditt?

Du vet, eller gir inntrykk av å vite, noe om den menneskelig psyke og hvordan vi mennesker fungerer i samspill med hverandre. Hvis dette stemmer, så forstår du vel også at hovedinnlegget ditt ikke har noe som helst for seg?

Hvis du VIRKELIG ønsker at kvinnen det gjelder skal "vende blikket innover og begynne å jobbe med seg selv og hennes holdninger" - tror du angrepet fra din side er det som utløser dette?

Og helt prinsipielt, så syns jeg det IKKE er greit å opprette tråder kun for å diskutere en person! Det ER mobbing, uansett hva andre mener. Dette her er ikke stedet for å stille diagnoser eller gå inn i dype personlighetsbeskrivelser av andre debattanter! Man må kunne delta her inne uten å få slengt diagnoser eller stygge karakteristikker etter seg! Vi er alle voksne mennesker her inne og i en posisjon der vi er rolemodeller, det minste vi kan gjøre er å vise et snev av respekt for andre mennesker!

Skrevet

Kan dette forumet egentlig synke noe lavere?

Her opprettes det altså en tråd der en debattant fra en annen tråd direkte mobbes, og i tillegg sitter det folk og heier?

Er det rart det er mye mobbing blant barn, når foreldra deres syns det er helt greit å behandle hverandre så respektløst?

Det går an å si at man er uenig. Det går an å si at man stiller spørsmål ved noens motiver, eller å si at man syns noen oppfører seg dumt. Men å sitte å slenge direkte usaklig DRITT, til og med påstå at noen er "psyke", det er bare så lavmål at jeg får ikke sagt det.

Og alle dere som skriver "men jeg tror ikke på Hi, jeg tror ikke hun forteller hele historien, vi hører ikke svigermors side av saken..." Vel, gjelder ikke dette SAMTLIGE innlegg her inne? Skal vi bare gå ut i fra at det meddebatanter sier er usant? Hvordan forum skal vi få da (ikke at det får blitt stort dårligere...)?

- Hjelp, jeg trenger råd, mannen min har vært utro og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

- Nei, det tror jeg ikke noe på, jeg tror DU har vært utro jeg, og ikke mannen din!

Konstruktivt?

Når man deltar på et anonymt nettforum, så må man faktisk akseptere at man kun kan forholde seg til hva deltakerne velger å dele.

Skrevet

Ha ha!

Alltid like morsomt å se mennesker uten kunnskaper om psykologi trekke opp årsakssammenhenger de tror er reelle.

Konflikter mellom nære familiemedlemmer gir/ utløser IKKE psykiske lidelser.

Og selv der det er misbruk, mishandling, vanskøtsel, traumer m.m er det alltid en relativt stor del som klarer seg bra, uten noen psykiske lider som følge senere i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...