Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp ang sår stump!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har hatt diare i en uke og ser ikke ut til å gi seg med det første. Og han er så sår. Smører med inotyol, har prøvd potetmel, føner rumpa tørr etter vask. Men det hjelper lite:( Hva hjelper??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er noe som heter krystallfiolett, fåes på apotek. Det skal hjelpe =) Ellers har jeg kun de beste erfaringene med inotyol salven selv, har prøvd den krystallfiolett en gang for mange år siden, men husker ikke om den hjalp fortere!!!

Skrevet

Weleda zink krem med calendula som du får kjøpt i helsekosten.

Potetmele hjelper bedre når diareen er over får å få tørket opp såret og ikke nå som det kommer nytt hele tiden. Da må du bruke krem.

Skrevet

Var foresten mange som mente inotyol var så bra, men den fungerte ikke hos oss.

Skrevet

Krystallfiolett hjelper når ikke salvene "biter" på.

Spør på apoteket.

Skrevet

Jeg bruker faktisk vaselin. Smører på tykt lag, så har jeg på gasbind utenpå.

Fungerer kjempebra!

Skrevet

Asseli sårsalve tror jeg den heter. (hvit og gul tube) Virker kjempe bra for vår del. Fåes på apoteket.

Skrevet

Vask vekk avføringen med en engangs gassklut som du spruter olje på. babyolje. ;) slike 10x10kluter.

om der er sår, legger du på litt zinksalve også en gassklut oppå det. og ta på bleien. gassbindet hindrer ny avføring å komme i kontakt med såret.

Skrevet

Datteren min var veldig plaget med bleie sår/sår stump når hu var lita. Spesielt når hu fikk tenner., Det vi ble rådet til var å kutte ut meieri produkter eller gi laktosereduserte produkter og det hjalp mye.

Når det gjelder behandlingen av stumpen hennes fikk Fiolett vann å bade henne i som behandlet stumpen veldig effektivt. Zinksalve har ikke vi hatt så gjennomslagene erfaring emd derimot sebamed sin spesialkrem og potetmel eller bleie pudder

Skrevet

Tusen takk for supre tips jenter, da skal det testes ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...