Gå til innhold

resurssvak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva mener du er et resurssvak menneske? Grunnen til at jeg lurer er at jeg føler at personer her inne bruker det uttrykket i hytt og pine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes, som Loveleen R Brenna, at det er en uting å skulle sette mennesker i bås. Å kalle folk for ressurssvake er ikke bare å sette dem i bås, det er også veldig arrogant og mobbete.

Jeg tror at folk som har et behov for å kalle folk "ressurssvake", eller det mer populære "white trash", egentlig har litt dårlig selvtillit og føler behov for å tråkke ned andre for å hevde seg selv. Har for øvrig aldri hørt noen øverst på den sosiale rangstige bruke sånne uttrykk. Tror det er en greie blant "middelklassen", som et middel for å heve seg selv litt.

Men når vi er inne på det..

Min definisjon av ressurssvak?

Vel, manglende utdanning er det ikke. Man kan klare seg fint uten utdanning, og i rike Norge er det heller ikke en bragd å gjennomføre en utdanning.

Fattigdom? Nei ikke det heller. Alle kan oppleve å havne i fattigdom. Skal ikke mer enn sykdom til, og sykdom rammer tilfeldig. Eller en finanskrise for den saks skyld.

Å komme fra en "dårlig" familie? Nei, jeg har tro på individet, og tror ikke man er verken bedre eller dårligere ut i fra hvilket miljø man kommer fra.

Jeg tror jeg mer forbinder ressurssvakhet med begrensede mentale evner. Vanskeligheter med å innta lærdom kanskje, og det å ikke vite sitt eget beste, eller hvordan man skal håndtere ulike situasjoner. Litt sånn hjelpesløshet rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...