Gå til innhold

Er det noen frisører innpå her?


åddis

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om det er noen frisører innpå her. Har en del saker jeg synes er spennende å diskuere:)

 

Noen som reagere på lukter og sterke stoffer?

 

Hvordan er det med bekken med tanke på lange dager med mye tråkking?

 

Får dere tilrettelakt arbeid?

 

Hilsen frisør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Æ e frisør:) reagere på alt av lukte men æ overleve nu.

Kjenne enkelte dager kan æ kjenne d e bekkene når æ kommer heim, å av å til kan æ kjenne d på sein vakten mine. Men d går bra:)

Kor du jobbe i verden da?:)

Foreløbi jobbe æ enda fullt, 5 mnd på vei. Men æ bli nok å jobbe mindre etter vært.

Dem e veldig forståeli å snill på jobb:)

 

Kor d går me dæ da?

 

Hilsen Anette frisør i Tromsø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også frisør! Det går noelunde greit forløbi...Er spent på hvor lenge jeg holder ut...

 

Er veldig rart, jeg liker shampoo lukter jeg aldri har likt.. hehe

Men perm.lukten er blitt helt grusom, skulle nesten brukt maske....

 

Ellers satser jeg på å få 20% sykemelding når jeg er rundt 5-6 mnd....

 

har dere hørt som svangerskaps penger?? samboeren min sier at det er noe man kan få uten at det skal gå utover permisjons penger...

Da slipper jo arb.giver å betale ut sykepenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter og sånt gikk bra for meg, bortsett fra permanent lukta da, men den er jo horibel fra før av ;)

 

Når jeg var rundt 18 uker ble jeg 50% sykemeldt pga blodtrykksfall (at du plutselig kan svime av og sånt, skjer ofte om du må stå mye)

Når jeg var 23 uker på vei så ble jeg 100% sykemeldt pga bekkenløsning. Savner faget veldig! Nå er jeg i uke 28 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

Jeg er også frisør, jobber fullt enda og reagerer ikke noe på lukter på jobben. Er nå 18 uker så jeg er spent på hvor lenge jeg holder ut :-) Håper så lenge som mulig. Kjenner d litt i ryggen etter lange dager,men ikke noe som plager meg enda :-) Har hatt blodtrykksfall ett par ganger på jobb, d har skjedd når jeg står i ro lenge f.eks med Foliestriping.

Ellers er alt bare topp på arbeid, 5 som skal ut i permisjon i år og 3 som kommer tilbake fra permisjon i år :-) Noe som går på salongen vår dette ;-) he he :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Svangerskaps penger e nåkka du kan ordne lamme di jordmor:=)

Ho førtalte mæ om d da æ va der i mi 17 uke.

Men arbeidsgivern din kan uansett sende skjema inn til nav om at du e gravid,å få dekt arbeidsgiverperioden.=)

 

Æ har en kronisk sykdom,så ho betale ingenting når æ e borte pga den,men da vi søkte om det til nav. Førtalte dem oss om d me at arbeidsgiver får dekt når man e gravid å.

 

Men en ting æ lure på, æ e jo 5 mnd på vei nu. Å veit jo ik kor mye lenger æ klare stå i full jobb. Foreløbi går d bare bra.=)

Men når æ da må jobbe mindre,e d sånn at om æ e sykemeldt 50% f.eks. regnes ikkje sykepenga å me i permisjons penger,eller får man bare av d man har fått i lønn av jobb?:S

 

mvh

anette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen, Hyggelig med svar. Høres ut som det er mye av det samme der ute.

Ang svangerskapspenger vet jeg at det er noe vi frisører skal kunne søke om dersom vi blir sykemelt. dette fordi vi ikke skal måtte bruke sykemeldingskvoten under graviditeten dersom det er jobben som gjør at vi ikke kan være i full sving. Det er tre krav, og man må kunne fylle min 1 av de, men de fleste frisører kan fylle alle.se www.nav.no

 

Det er et mål og jobbe så mye som mulig så lenge som mulig. Men jeg fikk en klok kommentar fra en frisør ang mine reaksjoner på luktene. Og det var at det er kroppen sin måte og si fra at dette ikke er noe særlig. dersom man blir uvel og føler ubehag. Man skal ta de tegnene på alvor. Kansje noe og tanke over. Felles for oss frisører er jo at vi har en arbeidslyst som ikke ligner grisen, og vi føler et utrolig ansvar for de kjære kundene våres. Jeg håper dere holder ut i det lengste. men hold meg7 oss gjerne oppdattert innpå her, for det er fint og diskutere med noen i samme situasjon :)

Jobber i Oslo for deg som lurte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...