Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Jeg pleier å kjøpe inn epler, bananer, appelsiner og druer. Jeg oppbevarer alt unntatt bananene i kjøleskapet.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 All frukt kan oppbevares ute i romtemperatur, men all "vannholdig" frukt skal legges kaldt om nettene (eller 8-10 timer i døgnet) for best holdbarhet. (Det være seg druer, melon, kiwi m.m.) Vi har som regel epler, pærer og bananer på kjøkkenbenken og all annen frukt i kjøleskapet. Syns forøvrig epler spesielt smaker utrooolig godt kjøleskapkalde.. NAM!
meg & to små vampyrer Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Kald frukt er jo nyyyydelig!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Oppbevarer det aller mest på kjøkkenbenken, inkludert tomater og agurk.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Alt holder seg lenger i kjøleskap utenom agurk, banan og tomat. De skal ikke stå kaldt, da det "fryser" ved noen små plussgrader. Epler gjør at annen frukt modnes fortere, så det er noe å tenke på om man skal ha det på bordet en stund. Vi har en skuff i kjøleskapet vi legger all frukten i, der har vi alt blandet og uten poser. Det holder seg lenge her, og skuffen er så langt ned at ungene går og tar seg selv. De spiser lite frukt når det står på bordet, for alle liker kald frukt her i huset. Er det frukt som ikke er moden nok, legger jeg det en dag på benken i en brødpose og deler ett eple. Da modnes den fortere. Er tomatene grønne eller lyse så gjør man det samme, og helst litt i sola. Advokado skal ligge i romtempratur om den er moden, men er den hard og man ikke skal bruke den enda bør den ligge kaldt.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Alt utenom bananer, agurk, og tomater skal ligge i kjøleskap. Tomatene mister smaken når de ligger kjølig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå