Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 http://no.swekidz.com Må betale med kort og gi fra meg pnr grunnet toll.. Litt skummelt, så har utsatt det. Npen som vet om man må gi pnr grunnet toll?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Aldri hørt om før og jeg ville aldri gitt ut mitt personnummer. Man trenger ikke personnummer for å betale toll da det gjøres på posten når man henter pakken
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Den skulle viss betales toll for før den kom til Norge...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Om du handler for over 1000 kr må du oppgi personnr til postfortollerne i norge, det er ikke lov å fortolle varer uten det. Postfortollerne finner som oftest personnr ditt i folkeregisteret, en sjelden gang sender de ut brev til personen som skal ha pakken, eller ringer. Har du handlet for mellom 200-1000 kr blir det noe som heter forenklet tollbehandling, da trenger du ikke oppgi personnr. Varer under 200 kr er avgiftsfritt. Men at du skal gi fra deg personnr til den butikken du skal handle fra, er feil. IKKE GJØR DET! Vil forøvrig si at det i utgangspunktet er moms du betaler, toll kommer i tillegg om du handler klær.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Man betaler aldri toll på sendinger før de har ankommet mottakerlandet...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Jo man trenger personnr på varer som koster over 1000 NOK.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har gitt personnummeret flere ganger når jeg har handlet barnevogner fra utlandet, men har visst det var en seriøs nettside. De sender da med transportfirma som ordner og legger ut moms, så får en regning på dette senere. Går mye kjappere enn når det blir stopt og skal gjennom tollbehandling i posten.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #8 Skrevet 4. februar 2011 Har sjekket linken din, her ville jeg aldri ha handlet. Utrolig uproff nettside med mange skrivefeil som nesten gjør det uforståelig å skjønne hva de mener. Du finner sikkert et annet sted der du får tak i det du skal ha. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå