Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Leste denne uttalelsen i en annen tråd: "Hvis jeg tar en gjennomgang av alle "vennene" mine på facebook er det ofte de resurssvake som har flerfoldige album av barna ligge ut" Hvordan er dette hos deres venner? .
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Vi, jeg sier vi for jeg legger også ut bilder av barna (ikke mange, men noen), har alle faste jobber, grei inntekt, hus, bil og er som folk flest (sånn bortsett fra at det er kun 1 som stemmer FrP). Vi er lærere, sykepleiere, politimenn- og kvinner, brannmenn, vaskere, en postmann, en tidligere statssekretær, forskere og leger
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Teit å si, men jeg har ikke venner som er ressurssvake. Med det mener jeg at alle har jobb, utdannelse, eier egen bolig og ikke er trygdede utenom eventuelt i kortere perioder i forbindelse med sykdom eller med ting relatert til barn. Jeg kjenner ingen på OS eller noe sånt. Vennegjengen min deler seg ca halvt/halvt mellom facebook-barn og ikke facebook-barn. Jeg aner ikke hva som bestemmer hvem som havner i hvilken kategori. Personlig har jeg lukket veggen min for kommentarer, og har ingenting på profilen min som vitner om at jeg har barn. Jeg er veldig skeptisk til intimiseringen som foregår på internett, og vil at mine barn selv skal få velge om de vil være del av den når de blir store nok. Venner med "likt" liv som meg, tenker annerledes. Hver sin smak!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 synes den uttalelsen sier mer om henne selv og dem hun velger som venner enn "alle oss andre" i min fb venneliste ligger det flerfoldige album med barnebilder. mine venner er alt fra husmødre og trygdede til lærere, leger og advokater. eneste man ikke finner på våre album er bilder av nakne barn.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Og der kom den tjuende eller trettiførste tråden om bilder på Facebook ... Hvis dere først skal komme med sånne gjentagelser, så minn heller folk på hvor viktig det er å lukke profilen sin, dvs slik at kun venner kan se det. Og samtidig være litt forsiktig med hvem man legger til som "venn". Ingen i hele verden har over 3-400 venner, men på Facebook er det utrolig mange som tilsynelatende har det likevel.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 jeg anser meg som ressurssterk, men vi bor i utlandet langt vekk fra familie og synes facebook er supert til å formidle litt av hverdagen vår. Ville selvsagt ikke lagt ut nakenbilder, men har faktisk nettopp erfart at man kan jo også bli tatt bilde av "live" (i et bryllup) som noen plutselig benytter seg av i en offentlig kalender!!!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 jeg må bare kommentere ano 1334. anser du trygdede mennesker som ressurssvake? mennesker med kroniske, fysiske, sykdommer som ikke kan jobbe selv om de har lyst? jeg har ei trygda venninne som er langt ifra ressurssvak. hun har en diagnose som gjør at hun ikke kan fungere i en jobb da hun hverken klarer å stå opp selv om morgenen, sitte over lenger tid, stå over lenger tid, bevegelser hun ikke kan gjøre osv. men hun er en kjemperessurs for mannen sin og for barnet sitt. for sine venner og familie. hun spiller de kortene hun har fått utdelt på en særdeles god måte og utnytter hver eneste mulighet hun får til å gjøre hverdagen litt bedre. ja hun er trygdet, men ressurssvak? langt ifra!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #8 Skrevet 4. februar 2011 Hvorfor har hun venninnen din fullt av ressurssvake mennesker på vennelisten sin? Jeg har 500 venner, de fleste har ok jobb og utdanning og ressurser så det holder. Jeg kan telle på ei hånd de som er direkte ressurssvake. Jeg vil si at 90 % av de som har barn har bilder av barna sine av de som er på min venneliste.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 De som har familie og venner som bor langt unna, og gjerne ønsker en liten oppdatering fra hverdagen?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Hos meg er det veldig varierende. Både eldre og unge, rike og fattige legger ut bilder. Jeg er selv "ung mor" (22 år) og student og har aldri lagt ut et eneste bilde av barnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #11 Skrevet 4. februar 2011 Makan som folk strør rundt seg med begreper som "ressurssvak", "white trash" og annet rasistisk, diskriminerende og fordomsfult ræl. Har vi fått en middelklasse som er så full av seg sjæl at den føler et stort behov for å etablere og markere klasseskiller? Hva legger man egentlig i begrepet ressurssvak? Trygdet, som en over her nevner? Og går man da evt fra å være suksessfull til ressurssvak den dagen man blir syk og må slutte i jobben sin som advokat for eksempel? Ikke-utdannet? Fattig? Uansett, er man født og oppvokst i Norge så mener jeg at man skal være litt forsiktig med å se ned på andre som er mer "ressurssvak" enn seg selv. I dette rike landet, der vi får sydd puter under arma på oss fra vi kommer ut fra mors liv, er det faktisk ingen stor bragd å skaffe seg en utdanning og en jobb. Utdanning er gratis, vi har alt vi trenger uten å måtte gjøre noe som helst for det, spesielt de som kommer fra rike familier. Dette var en digresjon. Beklager, men følte for å få det ut.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #12 Skrevet 4. februar 2011 hvem får seg til å kalle andre for ressurssvake.??
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #13 Skrevet 4. februar 2011 De fleste (som har barn) legger ut bilder av mine venner. Ganske varierende hvilke yrker de har. Har en som er hjemmeverende, og et par studenter med barn. Men har også flere jurister, en tannlege, to psykologer, og et håndfull leger som legger ut bilde av barna sine. (Eller, hun ene psykologen har ikke barn da, men legger ut bilde av gravidmagen sin flere ganger i uka) Jeg har også endel bilder av mitt barn. Er lektor.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 Tja... Vi har hus og 2 biler, 2 katter og 1 hund. God økonomi, selv om vi ikke tjener veldig bra. 4 barn, lite familie, men godt sosialt nettverk. Jeg er adjunkt med tillegg, og jobber som spesialpedagog. Mannen min er driftssjef med ansvar for bemanning. Har lat ut en del bilder som enkelte av mine venner har tilgang på.
Tante Blås Squaw Skrevet 4. februar 2011 #15 Skrevet 4. februar 2011 Jeg viser fram ungene på fjasboka - men det er kanskje fordi jeg er så "ressurssvak", det da? *LATTERBRØL*
Verbena Skrevet 4. februar 2011 #16 Skrevet 4. februar 2011 Da er vi vel i samme båt Hjemmetråkkende Squaw! Og bare så det er sagt så har de aller fleste av mine venner med barn, bilder av ungene på fjæsboka! Jeg kan forklare hvem alle mine venner er og hvorfor jeg har de som venn, men så er jeg veldig selektiv med hvem jeg godtar som venn også. Mye med tanke på at jeg faktisk legger inn bilder osv.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #17 Skrevet 4. februar 2011 16:20, jeg vil tippe det stort sett er mobbere som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #18 Skrevet 4. februar 2011 Ikke vet jeg hva du mener med "ressurssvak", men vi tjener ca 1 mill, har høyere akademisk utdannelse og faste gode jobber. Vi legger ut noen få uskyldige bilder av ungene,
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #19 Skrevet 4. februar 2011 Det stemmer ikke på min FB iallefall. Absolutt ikke. Jeg legger ikke ut mye bilder av mine barn så det er ikke selvforsvar heller. Hva menes foressten med ressurssvak?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #20 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har et vennpar som begge er leger. Flinke leger sådann, han skal bli hjertekirurg og hun var også best i klassen på medisin og har drevet med mye forskning osv. De legge ut bilder av sin jente de også, som andre, men det er de eneste på min facebook som gang etter gang legger ut nakenbilder av babyen. Bilder der man ser ganske mye. Vil forøvrig si meg fullstendig uenig i utsagnet. De fleste vennene mine har høy utdannelse og de fleste legger ut bilder av barna. Har noen på fb fra ungdomskolen osv som ikke har noen utdannelse og ingen av dem legger ut bilder. Tror heller det er de som har lite å ta seg til som har tid til å tenke så mye på hva folk vil si osv.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #21 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har bilder av barnet mitt på facebook. Tenker ikke på meg selv som ressurssvak, nei. 5 års høyere utdannelse og jobber som lærer i ungdomsskolen.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #22 Skrevet 4. februar 2011 Legger ut noen bilder og enklelte album lager jeg kun for utvalgte og familiemedlemmer (regner med venner ikke gidder se gjennom et titalls babybilder men det vil mamma og svigermor for eksempel) Vi har begge 6 års høgskoleutdannelse og ca 1,3 mil i inntekt. Ellers så ser jeg ingen forskjell blant mine venner og utlegging av bilder i forhold til ressurser.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #23 Skrevet 5. februar 2011 Aldri i verden om du er lektor! Makan til dårlig skriving og tegnsetting!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #24 Skrevet 5. februar 2011 Jeg er vel å regne for svært ressurssterk, men har likevel noen få bilder av barna ute på FB. Av vennene mine der inne så har nesten alle bilder av barna, av de som har barn, og mine venner kommer i alle slags innpakninger. De fleste er helt normalt ressurssterke, noen mye og noen litt ressurssvake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå