Gå til innhold

Kjæresten min skal treffe eksen sin i helgen... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har vært åpen om dette hele veien, han har fått kontakt med eksen igjen gjennom facebook og selv om han sier han elsker meg og barna så klarer han ikke glemme henne. Og de skal treffes i morgen.

Vi har hatt en vanskelig periode med mye krangling, og sånn sett skjønner jeg jo at det får ham til å smile når han mimrer tilbake om en tid med henne før barn, klesvask, regninger, huslån og hverdag innhentet ham sammen med meg.

Jeg har sagt at velger bort livet med meg og barna hvis han skal dra og treffe henne, men han er tydeligvis så fed up nå at han sier at det ikke spiller noen rolle. Han sier også at han ikke skal være utro hvis det er det jeg tror. Men det spiller faktisk fint liten rolle, for meg er det et svik at han i det hele tatt treffer henne etter å ha innrømt at han ikke kan glemme henne.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, kanskje bare hente litt sympati.

Jeg har mest lyst til å pakke sakene hans og sette dem på trappa til han (hvis han) kommer hjem og bytte lås. Men vi har tross alt to små her på 2 og 4 år som gjør det hele så vanskelig og som gjør at jeg føler jeg må håndtere dette proffesjonelt og ikke sette meg ned og grine og være drama queen selv om det er det jeg føler for akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes eksen din høres ut som en barnslig drittunge, rett og slett...

Han må velge, han kan ikke drive på sånn når han har familie og barn. Enten får han gjøre det slutt, eller kutte kontakten med henne.. Når det tydeligvis ikke bare dreier seg om et vennskap de har beholdt siden det ble slutt..

Skrevet

Selvsagt er det ikke mulig å "glemme" eksen sin. Synes du bør tolke det positivt at han tross alt er åpen om dette, og ikke treffer henne i hemmelighet. Ta det som et godt tegn!

Skrevet

Ja, synes virkelig du har grunn til å være lei deg:-( Dette hørtes jo bare helt superegoistisk ut!!

Da har han valgt altså? Når du forteller ham at han velger bort livet med dere, så viser han tydelig at han ikke bryr seg videre med det......

Føler med deg:-(

Skrevet

Å, jeg skjønner deg så inderlig godt! Det må være en utrolig vond følelse, sitter her med en vond klump i magen ved bare tanken selv.. All mulig sympati fra meg, det må føles helt grusomt.

Når det er sagt så behøver det jo slettes ikke bety at han kommer til å være utro. Kanskje vil dette møtet åpne øynene hans å få han til å innse hva han har hjemme, med deg og med barna? :) Kanskje forstår han at denne eksen (dersom hun er singel og barnløs) lever et overfladisk liv og er på et stadie som han er ferdig med? Det er jo lov å håpe.

Jeg tror iallefall du gjør det verre om du spiller drama queen, pakker sakene hans osv. Da vil han nok oppfatte deg som barnslig og umoden. Dersom du forholder deg kjølig, rolig så vil han kanskje innse hva han vil miste om han skulle være så dum å la seg falle for fristelsen med denne eksen.

Men dersom han sier rett ut at han blåser i om han ødelegger ekteskapet osv. så ville jeg nok vurdert om dette var en person jeg orket å bruke mye tid og krefter på å beholde? Er det verdt det? Bare du har svaret!

Trøsteklem fra meg

Skrevet

Nei, skjønner godt du er skuffet:-(

Og så lenge du sier at hvis han faktisk gjenomfører dette, så velger han bort deg og barna. Likevel har han tenkt å gjøre det?? Dette lukter snusk.......

Skrevet

Mann i krise søker tilgjengelig dame. Tragisk resutat av umodenhet.

Syns veldig synd på deg- jeg har vært der, og mistet ham til eksen (og deretter gjorde de det slutt etter 8 mnd...) så jeg veit litt om det.

Skrevet

Så dårlig gjort av han! Men takk og lov at det ikke skjer bak ryggen din. Det hadde vært verre.

Stor klem til deg. Jeg hadde vært helt knust.

Man driver da ikke å pleier og utforsker følelse for verken gamle ellet nye flammer når man er i et forhold.

Må være litt tett hun eksen og.

Skrevet

uffda...

dette hadde vært kroken på døra for min del hvertfall!!!!

når han er så likegyldig til deres liv sammen så burde du la han få vite at han ikke kan sitte på gjerdet og velge fritt mellom begge sider. det får være enten eller. velger han å treffe sin eks så betyr det (i mitt hode) at han vil se om gresset er grønnere på den andre siden. hvilket det sikkert også er om hun er uten barn og kan leve et forholdsvis bekymringsfritt liv. men hverdagen vil innhente han på nytt. å være 2 og ha barn innebærer mye ansvar man ikke bare kan fraskrive seg. det er en jobb som må utføres hver eneste dag. det koster, det koster masse, men dersom man gjør denne jobben bra så blir belønningen også deretter.

han virker lite villig til å jobbe. han vil bare se hverdagsstresset og ikke belønningen. dere har nok gått i foreldrefella, slik som veldig mange andre, og dersom dere skal finne tilbake til de gode tidene så må dere jobbe med det. begge to! men jeg ser at det kan bli litt vanskelig med en så likegyldig mann som er villig til å sette alt han har på spill, kun for å treffe en eks. det må da være en grunn til at det blei slutt mellom de også......

enn så lenge: ta 10min som en dramaqueen. grin og få det ut!! det renser og hjelper deg til å se klarere;)

Skrevet

Man eier ikke hverandre selv om man er kjærester, ikke engang om man er et ektepar. Må være lov å treffe også tidligere bekjentskaper og kjærester uten at noen skal lage et helvetes drama av den grunn.

Skrevet

Utrolig stygt gjort av samboeren din!!

Hvis dere har problemmer i forholdet så prater dere om det, du springer ikke i armene til eksen din!!

For en drittsekk, og for en egoistisk far han er!!! Er jo faktisk barna dine også som lider under dette.

Hver en dramaqeen du!!! Kanskje ikke når barna er tilstede men få det ut på kvelden når de har lagt seg, fortell han at dette er kroken på døren om han velger å treffe henne uansett om de bare skal prate så er det utroskap eller iallefall respektløst!!!!

Skrevet

Dette hadde jeg aldri funnet meg i. Latterlige svar du har fått ovenfor om at du skal være takknemlig for at han ikke gjør det bak ryggen din. Herregud, da har man virkelig lave forventninger til hvordan folk skal respektere og behandle en.

Hvis du har bedt han velge mellom deg og barna eller treffe xen og han velger xen, da burda han pakke tingene sine umiddelbart selv.

Og om han ikke gjør det, så gjør du det!

Dette skal du ikke finne deg i og jeg antar at dette sier mye om hvordan han behandler deg ellers også.

Jeg har så medfølelse med deg HI. Håper du har venner og familie rundt deg som du kan støtte deg på i tiden fremover.

Skrevet

"Tolke det positivt" 13:17???

Er du helt rar eller bare ekstremt naiv? Og han sier det ikke spiller noen rolle om han samtidig avslutter livet med samboer og barn?

Og i dette tilfellet mener man ikke *glemme* som i å *eliminere fra hukommelsen* da, det tror jeg du skjønner også.

Skrevet

Det er ikke en allmenngyldig regel at man har lov til å treffe eksene sine når man er i et forhold 13:29. Dette er grenser som ethvert par setter helt på egenhånd.

Selv bryr jeg meg ikke noe om det, men mannen min har sagt klart i fra at han ikke ønsker at jeg skal treffe eksene mine. Det respekterer jeg så klart, syns det er det minste problemet i verden å etterleve for den jeg elsker. Har ikke noe med å "eie" å gjøre, det har noe med å gi og ta.

Og slik jeg tolker det, så er ikke dette bare en tilfeldig ekskjæreste, det er ganske åpenbart at typen til Hi fremdeles har følelser for denne dama, når han er villig til å ofre familien sin for henne. Merkelig at ikke alle ser det.

Skrevet

JA du skal vere glad for at han ikke gjør det bak ryggen din...

MEN du skal ikke finne deg i det! Det hadde ikke jeg gjort iallefall....!

Fy fader så skuffa jeg hadde blitt..............

Sender deg en stoooor klem!

Skrevet

Nå har du allerede sagt at han mister deg om han drar.

Så da får du følge opp det. Man kan ikke komme med tomme trusler.

Det er som å rope ulv.

Skrevet

Kjære deg, sender over en stor trøsteklem. Dette høres ikke noe bra ut. Han klarer ikke å glemme henne og skal treffe henne i morgen og bryr seg ikke om han velger bort deg og barna. Hmmmm, jeg ville ikke akseptrert det. Men hvor skal de treffes? Og har du spurt han hva målet med å treffe henne er? Skal han se om det er følelser igjen der, og hva så om det er det? Du er ingen dramaqueen, synes han bør tenke seg om både en og to ganger. Hvordan ville han reagert dersom du hadde fått kontakt med en gammel eks, sagt til din mann at du ikke klarer å glemme han og at du nå skal treffe han? Ville han akseptert det? Hvis ikke, gjelder det ett sett regler for ham, og ett sett for deg. Det blir jo helt feil. Anbefaler deg å ta en skikkelig prat med han uten å vise så mye følelser....om du klarer det da! Er vanskelig!

Skrevet

Først vil jeg bare si at det ene innlegget her om at man ikke eier kjæresten sin, bla bla bla bla zzzzzzz bør du bare lukke øya for.. det er ikke det dette handler om og enhver med en hjerne forstår det!!!!!!!

Alle forhold er ulike, noen kan ha vennskap med xene sine uten at det er problematisk andre ikke og det er like mange grunner til dette som det er ulike forhold..-.

Hva som skjer her er et tillitsbrudd! Han gir fullstendig blanke i hva du føler og setter familien sin i risk for å være en egoistisk dust!!

At han har vært ærlig om at de har gjennopptatt kontakt skulle da bare mangle, og er ikke noe du skal være så takknemlig for som jeg ser noen skriver.(hvor på bærtur er folk?) hadde de vært venner og nære hele veien hadde det vært litt anderledes,men han har jo gjennopptatt kontakt på fb og sier han selv at han ikke glemmer henne... han skal vel møte henne for å finne ut av følelsene sine?? hvorfor ellers??

I et forhold med gjensidig kjærlighet og respekt behandler man ikke partneren sin slik mannen din holder på!!

Jeg hadde aldri blitt hos en sånn dust så sant han ikke innser hva han driver med og endrer seg... det er utrolig dårlig gjort og jeg forsår så godt at du er veldig såret og redd nå!!

Men en ting jeg lurer på er hvordan du har tatt dette opp med han?? hvis dere har krangla mye har det blitt tatt opp på en usakelig måte eller har du forklart han at dette faktisk sårer deg og hvorfor??

Ta en siste prat med han og gjennomfører han så bør du holde det du sier, hvis ikke blir det tomme trusler og han vil aldri respektere deg og kjøre på som han selv ønsker... lykke til!

Skrevet

Jeg syns de fleste over-reagerer litt her. Husk at dere har 2 barn sammen, du kan ikke true med å gjøre det slutt fordi han gjør en dum ting. Du sier der har hatt en tøff periode og krangler masse.. Kanskje du heller skal ta tak i ting der problemet ligger, mellom dere to, få hjelp, prøve å finne tilbake til hverandre enn å halshugge han som skal treffe exen. Enig i at det ikke er pent å resptektere dine ønsker og heller ikke hyggelig å si at han ikke kan glemme henne. Men tror ikke jeg ville lagt hovedfokus på dette, og heller fokusert på dere to og hva dere kan gjøre sammen for å finne tilbake til hverandre.Når man har to barn sammen er det ikke bare å kaste folk ut, det er ikke helt sånn livet er, og de som gir deg det rådet har nok neppe vært i en situasjon selv, det er så enkelt å si.

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg stått på det jeg sa. Møter han henne så velger han bort livet sitt med deg... Du bør være litt tøff her. For han er tydeligvis ute etter å finne gnisten med sin eks igjen.

Du fortjener bedre!!!!!! Konsentrer deg om ungene dine og deg selv. Han er faktisk en fjott.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...