*tornerose* Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Jeg skal opereres på torsdag neste uke, eeeeendelig skal jeg få meg pupper, hehe :=) men kjenner at angsten sniker seg inn, det er jo kirurgi det er snakk om med full narkose og mye smerter i etterkant. Derfor lurer jeg på om det er noen her inne som vil dele litt erfaringer med meg. Hvor vondt hadde dere etterpå? Hvordan var det å våkne opp etter narkosen? Hvor mye silikon la dere inn? etc. Jeg har bestemt meg for å legge inn 300 cc, men lar kirurgen ta det endelig valget på selve operasjonsdagen :-) Høres det mye ut med 300? Kjedelig å ta for lite også..... Er 63 kg og er 1,70 høy.... Grunnen til at jeg lurer litt på smerter å sånn i etterkant er fordi jeg har 3 små barn her hjemme, men har en kjekk og flink mann som kommer til å trø til ;-) Håper å høre fra andre som vet hva jeg går gjennom akkruat nå..... Masse masse tanker, litt angst, men gleder meg enormt samtidig... Endelig kan jeg møte sommeren uten å føle meg uvel... Har hatt komplekser for puppene mine siden jeg var tenåring. Nå er jeg 30, ferdig med unger og vil gjøre noe for meg selv :-) Klem fra
shewolf Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Nå er det en stund siden jeg tok silikon selv. Men dette husker jeg La inn 200 cc, tror ikke 300 er for mye hvis du har lite fra før, men kommer heeelt an på hvor mye du har fra før. De første 3-4 nettene måtte jeg sove i stol sittende, for at det ikke skulle samle seg blod eller væske i puppene. Jeg husker at det var så vondt at jeg så vidt klarte å løfte fjernkontrollen, måtte ha hjelp til å gå på do. Bare viljestyrke som gjorde at jeg klarte å tørke selv, hehe. Så ikke regn med at du kan gjøre NOE de første dagene. Man skal ikke trene eller løfte tungt de første 6 ukene tror jeg, og vær streng med deg selv, for hvis noe går galt fordi du ikke fulgte rådene til kirurgen vil du angre. Smertene er greie når man ligger rolig, du får med sterke smertestillende (ta de ) vondt er det, men det er verdt det hvis dette er noe du virkelig vil og trenger. Etter operasjonen sov jeg i 3-4 timer, våknet selv og var småfjern, men ikke veldig borte. Kunne prate, litt som om jeg var småfull Men det forsvant i løpet av kvelden. Er det noe mer du lurer på er det bare å spørre, så gjør jeg så godt jeg kan
*tornerose* Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2011 Tusen takk for svar :=) Jeg er så nervøs, greier bare å tenke PUPPER, hehe :-) Fikk du sykemelding eller måtte du ta ut ferie?.... Jeg er sånn i tvil på hva jeg skal si til sjefen, gruer meg til det :-/ men føler jeg må fortelle det slik at hun vet at når jeg er tilbake må jeg ta det litt med ro :-)
shewolf Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Med tanke på at du ikke kan løfte osv på en stund (dette får du masse informasjon om av noen på klinikken eller klinikkens nettside ) så må du nesten sifra ja, og de kommer nok til å se det Skjønner deg, gleda meg så utroooolig mye når jeg skulle få mine. Og jeg var så glad etterpå. Jeg ville ikke tatt det om jeg ikke trengte det, men det har gjort mye med selvtilliten min i årene etter Jeg hadde forresten ikke jobb når jeg tok silikon, gikk skole og hadde sommerferie Så det var veldig praktisk. Tror ikke du får sykemelding, du kan du ringe legen din å høre, (eller klinikken) så mulig du må ta ut ferie. Men siden jeg ikke hadde jobb så vet jeg desverre ikke dette :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå