Gå til innhold

Revulusjonerende nytt tema: Nattavvenning...;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å starte med nattavvenningen nå i helgen. Jeg gruer meg og føler meg som en dårlig mor som ikke vil gi mini pupp lenger på natten...:-( Synes det virker som "alle andre" synes det er helt greit å nattamme til barnet er nærmere året.

Han er 8 mnd. Legger seg kl 20 og tar morgen ca kl 08. Spiser en gang mellom 01 og 03 og en gang mellom 04 og 06. I tillegg er han våken maaange ganger for sutt per natt. Jeg våkner skikkelig hver gang og bruker litt tid på å sovne igjen. Ved ammingene er jeg våken minst 30 min og de andre gangene minst 15 min. Blir jo dermed veldig avbrutt søvn for min del.

Han spiser bra på dagtid. Får fire gode måltider, så sånn sett skal han jo ikke trenge mat på natta. Samtidig synes jeg det er fælt å nekte ham mat når han har lyst på... Føler at jeg svikter han.

Prøver å rettferdiggjøre nattavvenningen for meg selv og tror jo det kommer til å gå bra, men har så dårlig samvittighet.

Vil gjerne høre andres erfaringer. Hvor gamle var barna? Hvordan gjennomførte dere nattvvenningen? Vann eller ikke vann? Hvor mange netter tok det? Oppførte babyen seg som vanlig på dagtid? Når var natta over, så h*n "kunne" få pupp igjen? Jeg tenker jo at han kommer til å sovne igjen etter morgenpuppen siden han sikkert blir å være en del våken på natta nå i begynnelsen.

Snakk om kalde føtter...

Håper på svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt*

Noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...