Gå til innhold

Mini er 4 dager og puppene mine er hudløse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dritvondt når han kobler seg på, i 30 sek eller noe, resten er til å holde ut. Et par åpne sår, men små, og snart all gammel hud er borte. Gruer meg til hver amming. Hvor lenge varer dette ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har dratt hjem fra føden/sykehus, anbefaler jeg deg å dra tilbake eller til helsesøster for å sjekke om han suger ordentlig. Feil sugetak er ofte grunnen til sår og ømme bryster.

Skrevet

Jordmødrene og pleierne på barsel var fornøyd med måten han sugde på. Er det ikke vanlig å være litt sår i starten?

Skrevet

Hei:)

Først vil jeg få gratulere med baby:))

Jeg hadde det sånn du beskriver med 1 mann, helt jævlig vondt, jeg hadde blødene og hudløse brystvorter og det føltes som om jeg ble bitt av en hoggorm hver gang babyn skulle suge..

Jeg fikk et tips om å bruke sånne albueskjell, du får kjøpt de på alle apotek..

Det er små skjell fra havet du skal dynke i morsmelk å legge på brystvorten med ammeinnlegg utenpå, disse skal ligge på hele tiden imellom hver amming..

Det som da skjer er at de såre brystvortene holdes fuktig hele tiden og leges mye fortere, istedenfor at de tørker inn mellom hver amming og blir som et nytt åpent sår hver gang babyn skal ha mat..

På meg gikk det ca bare 3 dager før jeg var veldig mye bedre, og etter 8 dager kunne jeg droppe å bruke skjellene..

Men alle er forskjellige og jeg har jo ikke sett hvor ille dine bryster er, så det kan jo være du må gå noe lengere.

Det som også er bra med denne metoden er at du også forhindrer evt infeksjoner i sårene som i værste tilfelle kan spre seg inn i melkegangene.

Jeg håper dette kan hjelpe deg også.

Ønsker deg masse lykke til:)

Klem

Skrevet

Det kan ta noen uker.

Ta vare på puppene dine, smør mye med purelan, lufttørk så mye du kan. Og se om du kanskje kan bruke skjold en periode om det blir altfor ille.

Skrevet

Jeg fant en video på ammehjelpen der jeg fikk se hvor mye av puppen som egentlig skulle inn i barnets munn. den viste så fint hvordan man fikk halve puppen inn i munnen. Denne videoen reddet meg... Jeg gråt av smerte og gjorde alt feil. Det var grusomt.

Håper du finner ut av det.

Skrevet

Brukte skjold med førstemann så har kjøpt inn allerede. Smertene ble ikke mindre, men hindrer jo direkte "slitasje". Kanskje jeg skal prøve og bruke de litt. Har på godt med krem etter hver amming så håper det går seg til.

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte :( Det er så sykt vondt. Det som ble redningen for oss var brystskjold! Prøv det ! Barnet vårt gikk godt opp i vekt, og det var ikke noe problem å slutte med skjoldene. Lykke til.

Skrevet

Avent har noen sånne gummi-pupper som du legger utenpå. er det det som heter brystskjold, tro? Mine pupper så ut som kjøttboller med ketchup på og babyen rynket seg fordi det smakte blod. Ikke bra. Gråt også modige tårer, men dette reddet meg! brukte de i en mnds tid og de reddet alt for meg! prøv det. Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...