Gå til innhold

Gruer meg sånn til i morgen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Svigers for første gang etter at babyen ble født og overnatte noen netter. Greit nok det. Men så har vi svigerfar som blander seg opp i alt, og ikke klarer og la være og kommentere, og skjønner ikke at vi lever i 2011 og ikke i 1980.. Jeg blir bare mer og mer irritert på den mannen, og det tror jeg begynner og merkes..

Å så er det svigermor som sitter med min baby i armene og kysser henne på munnen igjen og igjen og igjen! Kjenner bare det knyter seg inni meg, og jeg må bare snu meg vekk og ikke se på. For jeg klarer ikke si noe heller. Vet ikke hva jeg skulle sagt... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt ifra til min svigermor hvis hun drev å kyssa ungen på munnen! ÆSJ!

si: Jeg hadde satt pris på om du ikke kysser henne på munnen. Aner ikke, men jeg hadde nok sagt noe sånt med en bestent tone.

Ang svigerfar. Han hadde jeg oversett der han sier noe teit, og gitt klar beskjed hvor tårnet står hvis han hadde sagt noe skeivt!

Fortell dete til mannen din, alt du syntes..

Skrevet

Besteforeldre blir gjerne litt "tussete" når de får sitt første barnebarn. Jeg vet veldig godt hvordan det er, mine svigerforeldre sier og gjør mange ting som både irriterere og sårer meg. Føler at de ikke mener jeg er en god mor, og de tar over hele showet når vi er med dem. I begynnelsen da vi fikk eldste irriterte dette meg veldig, og jeg ble nok unødvendig krass og irritabel overfor dem. Nå har vi to små, og jeg er mer avslappet i forhold til det. Min mann har sagt klart ifra at det er vi om er foreldrene, og når det gjelder oppdragelse o.l. (som de før likte å kommentere) så er det VI som bestemmer. Men når de er hos besteforeldrene er det litt andre grenser, noe barna forstår: det er forskjell på hjemme og hos bestemor og bestefar. Unødvendige kommentarer fra dem hever jeg meg over og overhører glatt i dag. Det er den eneste måten. Men inni meg koker det av og til, selv om jeg later som ingenting. Det er viktig overfor særlig barna, eldste er så stor at han oppfatter en del, og han digger sine besteforeldre så da gjøre jeg gode miner til slett spill.

Skjønner at det er vanskelig, HI, men det er nok den beste måten.

Skrevet

Huff, ja.. Jeg burde vel si det til mannen min. Men får

meg liksom ikke til og gjøre det.

Jeg pleier og si ifra når svigerfar legger seg oppi ting. Men det begynner og bli vanskelig og si noe på en pen måte, For jeg blir så irritert.. Menmen.. Håper svigermor ikke kysser på henne denne gangen..

Skrevet

Ja, jeg er jo forsåvidt enig.. Men når det gjelder kyssinga, så er det faktisk nesten så jeg begynner og gråte. Syns det er så ekkelt og unødvenig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...