Gå til innhold

Helt unødvendig - stakkars jente!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.7491985

Jeg kan ikke begripe hvorfor hun på helsestasjon mente det var greit å ta opp et slikt tema mens barna var på til stedet.

Jeg ser at allerede i barnehagen til dattera mi har de begynt å prate om "slanking" - se på denne jenta, ikke noe galt med henne.

Synes det hele er tragisk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud det er villt, hun var ikke tykk i det hele tatt!

Men skjønner ikke at de syns hun var det, min gutt er rundt en meter, 16,5 kg og han er tynn som en flis!

Skjønner jo at de må ta det opp om barnet faktisk ER overvektig, men uansett bør de aldri gjøre det så ungene hører det!

Skrevet

Noen av de på helsestasjonen virker som de kan mindre enn normale mødre vet selv noenganger...

Jeg var på ett års kontroll med min ettåring. Og da fikk jeg beskjed om at det var bekymringsfullt at han ikke hadde sluppet seg enda og gått... HALLO! Hvis snittet er litt over ett år, så vil det jo si at mange går etter at de er ett år... Godt jeg har flere unger, ellers ville jeg jo trodd at det var noe galt med barnet mitt.. Han var bare bedagelig :P

Har hatt unger som har gått lenge før de var ett år, og det var jo risikosport med klippekort på legevakta... Så synes det var godt å endelig ha en som ventet til han gikk helt støtt før han slapp seg

Nei noen av disse damene burde tenke litt før de snakker...

Dette blir jo noe av det samme: totalt ubetenksomt!!!

Jenta er jo helt perfekt hu. Da er sikkert min toåring for stor også, siden han veier 15 allerede... Ikke rart de får spisevegring

Skrevet

vi fikk og beskjed om at jenta mi var for tung.. men kor i allverden er fettet?

hun er like tynn som hun Laura. noen helsesøstre er helt utrolige..

alle klerna er for vide til ho, må alltid knyte dei, bruke belte eller dra inn stikken flere hakk.

Skrevet

Ja... og litt artig at hun som uttalte seg på vegne av helsestasjonen la det frem som om det de hadde sagt var over gjennomsnittet. Ehm.. ut av det tar en fireåring at hun er tung?

Skrevet

...Og her hører vi selvfølgelig bare EN side av saken!

Det kan jo faktisk tenkes at hesesøsteren framla saken på en helt annen måte enn det mora oppfattet det som. Synes det er flott at helsestasjonen tar opp temaer som aktivitet og kost. Det er jo en grunn til at de gjør det - nemlig at mange barn er for lite aktive og har for dårlig kosthold!

Kommer selvsagt ann på måten det fremlegges på da. Men i denne saken kan det jo faktisk tenkes at mor ikke reagerte spesielt positivt på det helsesøster sa, og at det var HUN som brukte ordet tjukk - ikke helsesøster!

Skrevet

Er det noe rart det blir vrangsyn på kvinne kroppen sier jeg bare! Er godt jenta har lagt det bak seg nå, men man vet jo ikke om hun vil tenke en del på det senere igjen. Slikt kan jo føre til store problemer i verstefall.

Når de må ta opp temaet, så kunne de bare hennvise til den vekt/høyde listen, og si at så lenge kostholdet er bra, så skal de se det an, om kostholdet ikke er fult så sunnt, så er det noe å tenke å. De burde ikke bruke ord som tjukk, fedme osv.

Skrevet

fikk beskjed på 3års kontroll at sønnen min var aaaaaaaaltfor lang og aaaaaaaltfor tynn/lett....

tror han var 104 cm og 15 kg....

han skal på 4års kontroll om 11 dager, jeg gruer meg...

Han er vel 108-110 cm og ca 16,5 kg....

får vel beskjed om å krympe han på lengden og tvinge i han mat eller noe....

maken til hysteri! Han er en aktiv lang og lett gutt, fornøyd og spiser lite men klarer seg på det lille han spiser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...