Gå til innhold

Niste til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får barna dine i sin nistepakke sånn til hverdags?

Smører de nisten selv?

Hatt en stor diskusjon om niste med eldstepoden i dag ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste her er 7 år, startet å smøre niista da hun startet på barneskola, første året ble det med hjelp fra meg, nå er hun selvstendig på det pungtet. Hun får det pålegget hun vil ha, så lenge det ikke kommer til sjokkopålegg ol. av og til veksler vi med rester fra middag (lasagn ol) eller en salat om hun vil ha det, får altid med frukt, noen ganger en yoghurt :)

(vi trengte ikke niste i bhg, da det var varm mat hver dag, og frokost ol)

Skrevet

Ja jeg tenkte på til skolebarn. Her får de også all mat i barnehagen -gud hvor jeg savner det med de to eldste. Hadde gladelig betalt kostpenger for at ungene skulle fått mat på skolen.

Frukt får de på skolen. Mine lager også nisten selv. Middagsrester er ikke vits å sende med de, for de liker ikke kald middag.

Men virker som om mange barn har "flotte" nister med seg ala sånn kjøpesalat delt i rom (som min eldste er veldig missunnelig på) og mye loff, nugatti, syltetøy osv. Jeg mener at det ikke er ordentlig mat. Har en med seg loff med nugatti på, ja så hadde det nesten vært sunnere å hatt med seg en snickers i stedet for.

Føler meg litt nazi mamma, og jeg forstår jo at ungene bli nistelei.

Skrevet

jeg smører foreløpig niste til min eneste skoleunge. Han går i førsteklasse, men er litt treg motorisk. Jeg ser jo at vi bør øve på skivesmøring med han, men det kommer ikke til å skje på morgenen.

Frukt får de på skolen. Han får av og til youghurt med. Han får ikke ha syltetøy på, siden det er noe gris å ha på nista, og det ikke er spesielt sunt. Vanligvis vil han ha saltpølse på, men innimellom varierer han med pølse (middagspølse, grillpølse etc) og ost.

En stund fikk han en slags frokostblanding, men jeg tror han ble lei av det. Han var vant til å få mat i barnehagen, så han spiser betraktelig mindre når han nå bruker niste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...