Fiolinen Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Der jeg jobber, er vi så uenige...Noen hos oss gjør så masse for foreldrene, at det nesten går for langt. Eksempler er, bøte klær, sy på knapper til å feste strikk på regnbukse/dress, minne foreldrene på helt logiske ting som at det er tomt for bleier ørti ganger, til tross for at det henger lapp på plassen, osv. Jeg har jo et barns om går går i bhg selv, og forventer slett ikke noe behandling av denne typen. Det går jo utover tiden med barna, hvis vi skal drive sy-stue i tilegg. Det er tema til stadighet, uten at noe skjer. Litt svak leder, som er redd for å si at nå slutter vi med dette. Det er så mange sløve foreldre Ikke merker de klærne, ikke sender de med nok klær til barna, f eks votter når det er 20 minus. Ja det går an å glemme, men ikke hver dag!Jeg nekter å sitte å sy i knapper på regnbukser, jegmener det holder å henge buksa på plassen, og gi dem beskjed om at her må det på knapp og strikk, hvis ikke blir barnet vått. Selvfølgelig skal ikke barnet lide, men vi driver jo ikke veldedighet heller. Æsj, jeg sutrer sikkert nå, men er det vanlig å være så "snill" mot foreldrene?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Å minne foreldrene på å ta med bleier er jo greit nok da. Å sy i knapper og strikker er en helt annen ting, det høres helt sprøtt ut.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 jeg er enig med deg, og har aldri opplevd det som du beskriver, hverken som mor eller i de bhg jeg har jobbet i. Jeg syr lite puter under armene på foreldrene, jeg smiler og gir den informasjonen som trengs, og sjekker opp i ting som de lurer på. Eneste "ekstra-servicen" jeg gir, er at jeg hjelper høygravide mødre med å ta på barna sko, og gjerne jakke, når de skal hjem. Barna hos oss lider ikke, vi tar jo oss av de. Har de ikke votter, så har vi lånevotter, men vi gir også beskjed om at barnet må få votter med. Barna hos oss hadde lidd mer dersom de ansatte hadde brukt opp "leketid" på å sy på barnas private klær!
Glajenta ♥ Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Nå jobber ikke jeg i barnehage, men ingen av de tingene der er noe jeg forventer av barnehagen iallefall. Jeg forventer at det blir sagt i fra hvis personalet mener at det mangler noe klær/utstyr, at noe er ødelagt eller for lite eller whatever - men det er det. Jeg vil mye heller at personalet skal bruke tid på datteren min, enn på å lappe sammen klærne hennes, for å si det sånn ;-)
Fiolinen Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2011 Ok....da er jeg ikke helt på jordet. Jeg prøvde nemlig å henge opp en regnbukse en dag, for å sende den hjem for å få nye knapper og strikk i, men hvem andre enn min kjære kollega hadde tatt den jobben? Det er akkurat som om de er redde for å pålegge forledrene ekstra arbeid. Nei, jeg får ta å satse på en lederjobb, ha ha ha!! Enkelte har nok luer i hylla til å kle opp hele avdelingen, og foreldra ser ikke at det tyter lue ut overalt.
Fiolinen Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2011 Ja, gravide fortjener litt hjelp, og de med tvillinger og unger som absolutt ikke vil hjem når de blir hentet
mT3 Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Trenger definitivt ny leder på den barnehagen, det er ikke til hjelp for ungene at personalet lapper på klær i arbeidstiden. Foreldrene må jo læres opp til å ta ansvar, eller lærer de(re) barna å sy så de kan ta ansvaret selv når de begynner på skolen:-) , kanskje lærerne sitter å lapper klær, sender hjem det overflødige, og strikker votter til de som mangler :-D . Du må nok ta over ledelsen, som fortsatt har fornuft i toppen.
Bettybu Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Det har hent at jeg har snurpet sammen en strømpebuksetå, når tåa har stukket ut, ...og jeg putter hårstrikk i håret til jentunger som har mer "hår i fjeset" enn på hodet... Mest fordi det er irriterende for barna, ikke for å tekkes foreldre... MEN, det er sannelig ikke ofte... Men hvorfor i granskauen ha langt lugg/hår på jenter som ikke vil ha hårklemmer/strikk i håret?? Jeg har bare en gutt, og lurer på om ej hadde vært like tussete med å spare på hårfjonene om jeg hadde hatt jente!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå