Gå til innhold

flere som spiser for to?


mixy

Anbefalte innlegg

vet at man egentlig ikke skal spise for to, bare LITT ekstra. Men, i første trimester spiste jeg masse for å holde unna kvalmen, og nå..... kvalmen er borte men jeg er ulvesulten hele kvelden. Dagtid går helt fint, men spiser hele kvelden. Utrolig slitsomt, for jeg har allerede gått opp 4 kg, og klær passer ikke. Jeg blir oppblåst og treg mage!

hyyyyyyyyyyl, dette er frustrerende.

Jeg har også mye bekkenløsnings-smerter på kveldene, og orker/klarer ikke stort mer enn å ligge på sofaen etter en lang dag på jobb \, henting og levering i barnehage/skole og middags og leggings... yiikes. Sliten jeg!!

 

trøste spising kanskje? jeg har IKKE lyst til å gå opp mye i dette svangerkskapet. Det tok lang tid å gå ned sist. og det er så deprimerende.

anyways.

Jeg er jo egentlig helt sykt happy over å være gravid, og at jeg har kommet til 2.trimester. føler meg så teit som klager nå...

 

MIX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff jaaaaa.....

Spiser alt jeg kommer over og planlegger neste måltid imens jeg spiser...Heldigvis ikke så godtesjuk men alt av mat går ned på høy kant...og gjerne vedlig mye om gangen....

7 kg allerede og bare 15 uker...uææææh.....

Veit det er teit å klage men må bare...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så superdeilig at det ikke bare er meg. Dagene går bra, men på kvelden er jeg fremdeles litt kvalm innimellom og jeg spiser det jeg kommer over konstant. Samtidig tenker jeg at i morgen skal jeg bli flinkere - men det er sånn hver eneste dag.

 

15 uker og 5 kg opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, utrolig godt å høre at det er fler som opplever dette! Leser jo overalt at det ikke er meningen å gå opp noe i første trimester, her er jeg 12 uker og har gått opp 4 kg. I forrige svangerskap gikk jeg opp 5 kg første tre måneder og 11 tilsammen, så det trenger ikke gå så galt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap kunne jeg spise masse - hele tiden. Og hadde innen denne tid (12 uker) lagt på meg 4-5 kg og la på meg 25 kg totalt.

Denne gangen er det motsatt, har ikke matlyst i det hele tatt og ikke lagt på meg noe. Det siste er jeg jo veldig glad for, men ønsker meg nå matlysten tilbake. Blir også mett nesten før jeg får begynt å spise. Så veldig forskjell ja. Men kanskje håp om å ikke legge på meg 25 kg denne gangen da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer... I første svnagerskap nesten ingen mat før ut i 20 uke hadde ekstrem svangerskapskvalmen. Denne gangen noen kvalm, men spiser hver 3- 4 time og er dødssulten om det går 4 timer. Har lagt på meg 2 kilo på forrige legebeøk og har sikkert lagt på meg 2 til ila denne tida. Mage har jeg fått og det er litt uvant når jeg knapt hadde mage 5 måneder på vei sist. Utfordringen er klær, men har endelig funnet en kul jeans, uten at det er mammaklær. Lykke til alle sammen, spis sunt og til dere er mette.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg godt igjen i dette, ja! Har lyst på mat hele tiden, og spiser det meste jeg komemr over.... Har lagt på meg ca 4 kg (uke 15). Forrige svangerskap gikk jeg opp ca 22 kg, og jeg vil helst unngå det denne gangen, men det ser ikke så bra ut hittil :/

 

Blir det som sist går jeg opp masse hele 2. og 3. trimester også, endel av de siste kg er jo bare vann, men mest er nok maten som legger seg som et spekklag over hele kroppen :(

Skulle ønske appetitten ikke var så enorm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...