Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Hva kommer lyden av? Babyen sine ledd eller hva....?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Nei det er ikke hikke. Kjenner hikkingen også, men den er helt annerledes. Dette er ikke noen bevegelse. Det er rett og slett en lyd...... Hi
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Her er det kneppe lyder i skambenet, da ungen har festet seg, og presser seg nedover i bekkenet mitt.. Kanskje det er det du hører? Lite trolig at det er ungen du hører, h*n ligger i vann, og vann stopper lyden fra å nå utenfor livmora.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Hmm ja babyen har iallefall lagt seg godt ned. Aner ikke om hun har festet seg. Men det stemmer at lysen startet etter at hun la seg ned ja....... Hi
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Da er det nok skamben/bekkenet du hører, jordmor sa det bare var bra, for det tyder på at kroppen tilpasser seg størelsen til ungen, kan føre til lettere fødsel i mange tilfeller
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Hmm så bra i tilfellet ) Satser på det da ) Takker for svar ) Hi
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2011 #8 Skrevet 4. februar 2011 -er det nesten samme lyd som om du "strekker"/"knekker" fingrene? bare lysere? Jeg hadde slik knepping fra magen da jeg gikk med lillemor for 4 år iden.. var kjempebekymret. Ingen leger eller jordmødre som visste. men har lest her inne at flere har opplevd det samme. det viste seg i mitt tilfelle at hun lå i seteleie og at det mest sannsunlig var hofta hennes som lagde den lyden. For hun har slik kneppelyd fra hofteregieonen inimellom. jeg hørte det oftere på slutten av svangerskapet. startet vel i uke 30.. -mange mener det kan være at ungen strekker på seg. jeg bestemte meg for å skrive en artikkel om dette og gi til jordmorforbundet, for det var ikke gøy å gå å være så bekymret.. for det var jo en lyd jeg høret, men som ingen jordmødre hadde hørt om?! -viktig at jordmødrene vet om dette, så hvis flere opplever dette, kan de svare =) -men så gikk nå dagan, og jrg har enda ikke kommet så langt. håper dette var et svar med mulig årsaksforklaring?! Men snakk med jordmor
C [ ♥♥ ] Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Å så "gøy" å lese en tråd om dette! Jeg har selv akkurat samme kneppingen fra magen min, noen ganger uten at det kjennes bevegelse, andre ganger i forbindelse med spark/bevegelse. Har hørt det ganske lenge (er nå 31 uker på vei), men har tenkt at det kanskje er trangt (venter to) og at det er pga det. Men som noen sier, de ligger jo i væske så det burde jo ikke være pga strekking eller noe sånt. Spurte gynekologen om det sist, og sa at det hørtes ut som i "knekke fingre". han bare lo og sa at "kanskje de knekker fingrene sine da". Jeg kjøper heller forklaringen om at det kanskje kan være noe nedpress eller utvidning av bekkenet el hofta eller hva dere skreiv. Andre hører også disse smellene fra magen min, så de er jo ganske høye. Godt å vite at jeg ikke er alene om bråke-mage i allefall ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå