Gå til innhold

Hvor lenge varer vinteren i Bergen? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, som østlandsjente kaller jeg ikke det her vinter, men okay ;-)

Vi flyttet til Bergen i høst, så jeg har ikke peiling.

Grunnen til at jeg lurer er at frøkna er på god vei til å vokse ut av vinterdressen og vinterskoene sine. Og jeg teller på knappene om hvorvidt jeg bør investere i nye, eller om det er "tull"?

Så, hvor lenge brukes vinterdress og sko her på vestlandet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å si dessverre.

Nå er jeg vestlending fra før, så vant til meget variable vintre. Men hadde min første vinter i Bergen i fjor. Og da var det jo en uvanlig kald og snørik vinter her. Snøen låg til langt uti april.

Nå om dagen glimter den jo med sitt fravær, men noe omganger til med snø er ikke utenkelig. Ut mars må man nok regne med snø. Men om det er snø som blir liggende lenge eller som går over til slaps etter noen dager er umulig å si.

Skrevet

Det som er med Bergensværet er at det er helt ubestemmelig.

Det kan komme vinter en time nå og da og så slår det plutselig om til høst før litt vår titter fram....osv.

Å det hadde gjort i din situasjon er å kjøpe Dock Boots på Obs. De koster 199,- og kan brukes både når det er flere minus og en del varmegrader.

Ang dress hadde nok mange her brukt høst-/vårdress med mass ull under, jeg hadde kjøpt ny vinterdress i stor str så den passer neste sesong.

At vinteren er over nå kan en håpe på, men samtidig kan vi våkne opp til hvit bakke allerede imorgen.

Skrevet

Okay, dere misforsto. Dere skulle si, slapp av, fra sånn i midten av februar, da kommer solen og sommeren til Bergen. ;-)

Men Frokostquiz sier: Vi kan våkne opp til hvit bakke allerede i morgen.

Og hva ser jeg når jeg våkner opp i dag tidlig? Jo, hvit bakke.

Den er borte nå - takk og pris - men... jeg skjønner tegninga. ;-)

Er det en ting jeg har lært om Bergensværet sålangt, så er det jo at det er ustabilt;-) Lyn og torden i februar? Er det normalt? Vel...

Dock Boots altså? Må sjekkes ut.

Dress er vanskelig. Tynn dress med masse ull blir klumpete. Stor dress blir klumpete. Og siden hun har ligget på samme str omtrent mellom 9 mnd og 2 år, og nå spiser hun mer enn en voksen mann og vokser i racerfart - så er det umulig å forutsi hvor stor hun er neste vinter ;-)

Men takk for innspill :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...