Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Jeg skriver om barnet mitt på facebook fordi jeg er stolt av barnet, det er barnet som opptar hele hverdagen min og jeg har slekt og venner som faktisk spør etter oppdateringer(som ikke bor i nærheten her). Jeg skriver kanskje 3-4 ganger i uka ny status(kan være andre ting ogå selvfølgelig enn barnet), men de som ikke bryr seg om det, trenger ikke lese/ha meg som venn da... Men jeg må innrømme at jeg synes det er hyggeligere å lese om barnet til noen enn de ustanselige "åååh så drita jeg ble igår a" "søren for en drittfyr jeg har" "idag er det søskenes dag, hvis du er et søsken, kjenner et søsken...."blæææææææh..... skjønner? Men la nå folk få skrive hva de vil....er jo bare å klikke dem vekk om det blir for mye:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Enig med deg i det. Skjønner ikke at folk irriterer seg over at folk faktisk bruker Facebook til det den er ment som. Hvis det er så irriterende, kan de jo bare la være å gå inn der og lese alle de "håpløse" meldingene.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 ja, hva hadde facebook vært hvis ingen hadde skrevet status?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Visst familie og venner lurer på hvordan det går er det vel bare å ta en tlf el sende tekstmelding? Skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å legge ut på facebook. Hvertfall ikke bilder og info om barna. Dessuten var det vel snakk om de som oppdaterer uke+dag HVER eneste dag når de er gravide var det ikke? Vet det ble nevnt folk som oppdaterer om barna hele tiden og, men der igjen var det snakk om de som oppdaterer hver dag og gjerne flere ganger om dagen. Ikke de som bare skriver et par ganger i uken.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 "ihvertfall ikke bilder?" Det er jo nettopp en av de store fordelene med Facebook at man kan legge ut bilder der.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Når man legger ut bilder er det veldig lett for andre å missbruke de. Man mister alle rettigheter til bildene når man legger de ut på FB, de blir allemannseie. Jeg mener ikke man ikke skal legge ut noen bilder, for all del, bare ikke av barna. Av den enkle grunn at det finnes så mange rare galninger som kan finne på å missbruke de.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 De blir slett ikke allemannseie, som du påstår. Ikke hvis man har lukket profil. Da er det kun dine venner som kan se dem.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 De alle fleste har etter hvert lært seg å lukke profilen sin, så da er det ikke fritt fram for hvem som helst å se bilder eller annet der inne.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Jeg vet da at det går an å ha lukket profil, men FB har alle rettighetene til bildene selv om profilen din er lukket.. og dessuten er det ikke vanskelig for folk å komme inn på profilene selv om de er lukket visst de virkelig vil.. Profilen til min søster ble hacket av en som missbrukte hennes bilder og hennes info. Så jo, det går an for andre å få tilgang til de selv om man har lukket profil..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 Det er feil. Facebook har jo selv gått ut å sagt at det ikke er sånn
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 jaja, profilen hennes ble nå hacket og bildene missbrukt.. Så da vet ikke jeg.. Når folk klarer å hacke seg inn på politiets systemer feks så tror ikke jeg det kan være så vanskelig å hacke seg inn på facebook uten at jeg kan si det sikkert, har aldri hacket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå