Gå til innhold

Forslag til gave til jenta som blir storesøster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst at jenta vår på nesten 3 år skal få gave når hun kommer på sykehuset for å besøke babyen for første gang. Ønsker å gi henne litt positiv oppmerksomhet og ha fokus på at hun blir storesøster.

Hun blir sikkert glad for det meste, men er det noen som har forslag til gave? Er det noe vi kan gi som får henne til å føle seg "stor"? Skal dere i noe til eldre søsken, og evnt hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en baby dukke? Slik at hun får en egen baby å dulle med mens mamma duller med sin.

Skrevet

Eit leike-stellebord m badekar. Så kan ho stelle dukka når du steller babyen.mdet var poppis her.

Skrevet

Vi ga ingen gave til storesøster. Men hun hadde bursdag 5 dager etter at lillesøster ble født, så det ble nok av gaver for det.

Skrevet

Jeg hadde gave klar - et Fiffi-lekehus fordi hun elsker Fiffi. Men så måtte vi "bruke opp" den i går, etter en bhg-ulykke som endte med ambulanse og sykehus.. Da fortjener man selvfølgelig en stor premie etterpå!! :D (Og alt er bra nå!)

Jenta vår er også 3 år, og er veldig opptatt av dukker og stell. Så jeg tenker vi skal kjøpe en stellekommode-sak som hun kan stelle og bade dukkene sine i! Tenker det blir stas når babyen også har stellebord :))

Problemet mitt er hvordan vi skal få den inn på sykehuset uten at hun skal se den, så hun tror det er babyen som har hatt den med til henne.. ;) Men kanskje det bare skal være en helt vanlig storesøstergave som hun og pappaen tar med seg på første besøk :)

Hun har nok av andre dukke-ting, og har seng, vogn, klær osv.. Men akkurat stellekommoden har vi "spart" til denne anledningen, og med vilje ikke gitt det til jul feks.

Eller har jeg kjøpt noen småting når jeg har kommet over noe, billige smågaver jeg pakker inn og har klare hvis noen har glemt å kjøpe gave til henne når de kommer på visitt. Hun er i rette alderen til at det kan være skikkelig sårt, og kan bli supersjalu hvis babyen får noe og ikke henne.. Derfor er jeg litt føre var, kanskje vi kan unngå vanskelige episoder hvis noen ikke tenker på å kjøpe til begge to :)

Skrevet

Takk for svar :) Likte ideen med stellebord, det har hun ennå ikke fått, og hun er også glad i å leke med dukker for tida!

Skrevet

Storesøstergave syntes jeg hørtes kjempelurt ut. Takk for tipset. Tror nok det blir stellebord/kommode på storesøster her også. Men fra det og til at hun skal få gave hver gang noen kommer med gave til babyen er jeg helt uenig i. Det er jo bare å forklare at det er som bursdag. Da hun ble født fikk hun jo 100 vis av pakker. Så det skal jeg eventuelt snakke med datteren min om hvis det blir sjalusi pga det. Husker jeg hadde ei venninne på barneskolen som skrev på innbydelse til bursdag at vi også måtte ha med en gave til lillebroren. Sånn skal vi ikke ha det hos oss.

Skrevet

Alle har sine meninger og måter, godt vi ikke er like :)

Vi liker tanken på å feire storesøster også - ikke bare babyen, for det er en stor ting å bli storesøster :)) Og er det noen som faktisk kommer til å kankje huske noe av dette, så er det jo henne.. Og ikke babyen ;) Vi vil lage litt ekstra stas på henne, for dette er ikke noe hun krever eller regner med :)

En ting er gave på bursdager, da er det kun bursdagsbarnet. Men vi velger å ikke ta den kampen nå, rett og slett. Ikke sikkert det hadde blitt noen kamp, men nå har vi da blitt enige om hvordan vi skal gjøre dette ;)

Men det skal sies at ingen får "lov" til å kjøpe noe dyrt og flott til henne altså, det er gitt streng beskjed til alle i familien at hvis de skal kjøpe noe så skal det være småting! En pakke strikker, klistremerker, en boks rosiner osv.. Og tingene vi har kjøpt inn er sånne adventskalender-gaver, "ræl" rett og slett :P

Mens storesøstergaven skal være spesiell, og noe hun virkelig kan glede seg over :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...