Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Det heter vel strengt tatt bare mor...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Det har jeg også lurt på. Barnet har bare EN mor/mamma. Og evt en stemor.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Tror det er fordi man ønsker å skape avstand til sin manns eks, og derfor omtaler henne med dette kunstige & teite begrepet!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 for å skille mellom stemor og biologisk mor. Jeg bruker biomor til f.eks moren til broren til sønnen min, men mammaen er vel bedre. Bruker biofar også....hmmm har ikke tenkt så mye over det. Er biomor og stemor selv
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Nemlig. Er det dummeste uttykket jeg vet om. Stemoren til barna mine - som jeg forøvrig har et veldig godt forhold til - hadde ikke blitt noe mer mamma av å kalle meg 'biomor'.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Nei, du er MOR og stemor selv. Biomor får det til å høres ut som om du har donert egg ellerno'... HI
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Kunne virkelig ikke falle meg inn å bruke det ordet, kan ikke fatte hvorfor det blir brukt i det hele tatt. Greit at min adopterte venninne kan si at hennes biologiske foreldre er fra India, hun kaller jo tross alt adoptivforeldrene sine for mamma og pappa, men ellers har ikke ordet noen funksjon. Jeg er mamma til barna mine, ingen andre kan bli det, skjønner absolutt ikke hvorfor jeg skulle kalle meg biomor.....
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Når folk sier biomor (som forøvrig er et uttrykk jeg kun har hørt brukt her inne på bim/dib) så tenker jeg automatisk at det er en mor som er fraværede i barnets liv. Enten at hun er død, at hun ikke har kontakt med barnet og at barnet er adoptert av stemor.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 regner med at dette innlegget er siktet til meg (hi fra tråden ang biomor), jeg bruker dette ordet kun her inne, har for det første lært det her inne, og jeg bruker det fordi man forstår raskt hva det handler om...jeg kunne for all del skrevet " ang mor til min stesønn", men det blir lengre...så ser mer på det som en forkortelse.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 Det heter mor/mamma, og dette ordet er vel mest brukt her inne, evt på andre forum. Jeg er selv stemor, men bruker ikke "biomor" selv. Liker ikke ordet selv:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #12 Skrevet 3. februar 2011 Jeg bruker ikke det ordet i dagligtale, men kan nok komme til å bruke det hvis jeg skal forklare noe. Men jeg bruker også "barnemoren" som uttrykk. Kunne aldri funnet på å kalle vedkommende biomor eller barnemor foran barnet eller direkte til henne. Men jeg synes det er et greit begrep i forklaringssituasjoner. -Stemor
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #13 Skrevet 3. februar 2011 Man er ikke en gang stemor. Stemor er man hvis moren til barnet er død! Du er pappas samboer/kone eller bare navnet ditt. Stemor en en misbrukt tittel på lik linje med biomor. Min fars kone er ikke min stemor, siden min mor lever i beste velgående.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #14 Skrevet 3. februar 2011 Helt enig med dere, det er så feil å bruke det om barnets mamma. Barnets mamma er enkelt og greit mamma. Ikke en donor, eller en rugekasse for barnet før det blir født
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #15 Skrevet 3. februar 2011 Det heter mamma eller mor. Biomor er et uttrykk som enten brukes av dumme mennesker som synes det er vanskelig å skille på mor og stemor, eller som en total nedburdering av mors betydning. Latterlig er det uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå