Gå til innhold

Noen som har opplevd panikkanfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjedde noe merkelig med meg i går kveld, aldri før opplevd lignende. Hadde nettopp lagt meg, lå og tenkte på fødsel som er nært forestående, da jeg plutselig fikk problemer med å svelge. Fikk en følelse av kvelning, pulsen ble høy, varm i kroppen og redd. Går også i dag med en indre uro og hjertebank. Er bekymret for meg selv og lille i magen..kontakter lege i morgen om det ikke er blitt bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene om å få panikk, det betyr ikke at noe ar galt men det kan være lurt å ta det opp med jordmor eller lege. Lurt å snakke om det.

Skrevet

Hei:)

har opplevd dette flere ganger. Er veldig ekkelt, men heldigvis ikke farlig. Det jeg bekymrer meg for er å få dette under fødselen, så jeg har derfor dialog med lege og jordmor.. noe jeg tror kan være lurt. Jo mindre usikkerhet og bekymringer, jo mindre sjans for at det skjer.... Når jeg får det hjelper det å lukke øynene og puste lange sakte åndedrag og fokusere på kun pusten. Går det ikke over er badekaret neste steg... det hjelper alltid!

Lykke til... ikke sikker du får det igjen, men snakk gjerne med noen om det!

Klem

Skrevet

Jeg føler at dette anfallet mitt ikke slipper taket..har hatt en ekkel følelse i hele dag og har kjent på disse kvelningsfornemmelsene..kan det være noe annet enn panikkanfall jeg har? Bekymret jeg..

Skrevet

Høres ikke ut som et panikkanfall, jeg har opplevd et og jeg husker at jeg ikke visste nøyaktig hva som hadde utløst anfallet for det kom som lyn fra klar himmel.

I tillegg hyperventilerte jeg og alt ble svart, fikk ikke kommunisert osv. Kunne ikke kontrollere det på noen måte, og det gikk over av seg selv. Var utrolig skummelt og trodde faktisk jeg skulle dø.

Det er ikke bra for deg å gå rundt å være så bekymret, få deg en time hos jordmor eller noen som kan lytte og svare på spørsmålene dine.

Skrevet

Det du hadde høres ut som et panikkanfall. Men sånn du har det nå høres mer ut som generell angst. Dvs at du har angst som ikke slipper taket...

Ta kontakt med lege og jordmor. Ikke godt å ha det sånn. Men det går over, det lover jeg.

Skrevet

Hei gjen:)

Jeg er enig med fanten her... høres ut som du har hatt et lite panikkanfall som har gått over i generell angst. Det har jeg ofte i perioder, men har lært meg å leve med det... går ikke så mye til det nå utenom når panikken kommer. Men det føles som et konstant trykk i brystet, litt vanskelig å trekke pusten helt ned og med jevne mellomrom føles det som halsen snørper seg sammen. Kan også få veldig trykk over brystet og bli litt svimmel... utrolig ubehagelig og føles uoverkommelig til tider.. Kan ikke akkurat si at det nødvendigvis går over, men det blir bedre og man håndterer det bedre, da blir også angsten svakere...

Er du usikker må du bare ta en time hos lege/jordmor. Hjelper sikkert å få det bekreftet fra en fagperson!

Det er ikke noe godt:( Ønsker deg lykke til og håper det slipper litt taket!

Klem

Skrevet

Hei igjen:)

Jeg er veldig enig med fanten her.. høres ut som panikkanfallet ditt har gått over i generell angst.. noe som ikke er så uvanlig forresten. Har selv mye angst, men går ikke sånn til det lenger.. lært meg å leve med det og da blir den ikke så sterk lenger. Men det føles som man ikke klarer å trekke pusten helt, samt pulsen slår litt hardere og jeg kan få en sånn klump i brystet/magen, som den følelsen man kan få noen sekunder når man ikke ser barnet sitt på lekeplassen eller i butikken.. den plutselige panikken... som normalt går over med en gang man ser at de er der... denne følelsen går liksom ikke over.. som om man er konstant redd for noe, men vet ikke hva.Kan også bli litt svimmel Det er utrolig ekkelt og noen ganger føles det uoverkommelig. Mitt beste råd er å ikke flykte fra det..da blir det bare verre. Kroppen er litt i alarmberedskap bare.. ikke farlig:)

Men dersom du er bekymret for at det kan være noe annet, så bestill en time! Alltid greit å få bekreftet av fagpersoner!

Ønsker deg lykke til. Håper det slipper taket snart:)

Skrevet

Vært hos lege og pratet med henne i dag. Hun mener at jeg har hatt et panikkangsanfall..kanskje var dette kun et engangstilfelle også, håper det. Kunne være at dette kom nå pga all spenning og hormoner i kroppen, har termin om 4 dager. Glad jeg oppsøkte lege i dag, fint å få pratet med en fagperson :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...