Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 .. og hjelp av psykologer generelt. Er det noen som virkelig har fått hjelp og fått et nytt liv av dette? Dette spørsmålet er bare av ren nysgjerrighet, altså. Jeg har selv aldri vært borti det, og føler ikke behov for det i ekteskapet mitt. Men man vet jo aldri, plutselig en dag sitter vi der med problemer. Jeg kan liksom ikke forstå hva det er disse fagfolkene kan gjøre. Er det sånn at de kan løse opp i det hvis det er småproblemer, men ikke hvis problemene er store? Er det noen som har hatt alvorlige problemer i forholdet, og som har fått ordnet opp i dette ved bare å preike med en fagperson?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Jeg har en venninne hvis mann var utro og ble tatt på fersken. Venninna mi var ikke innstilt på å skilles, så de gikk i terapi for å greie ut i årsakene til at han hadde gått hen og vært utro. De lever sammen den dag i dag og har det fint. De har hele tiden være veldig åpne om problemene og kan nå tom slå en spøk om det som skjedde. Fagpersonen fungerer som en veileder, du må selv sette ord på ting. I min venninnes tilfelle, hadde alle diskusjoner kommet inn i et mønster der hun argumenterte han i hjel før han forlot rommet. Også her var fagpersonen nyttig ved at mannen fikk mulighet til å tenke så lenge han trengte uten at kona kunne begynne og snakke. Veilederen kom også med konkrete forslag til hva de kunne gjøre i hverdagen og de måtte øve på en annen måte å diskutere på. Masse nyttig for framtida, altså.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Fagfolk får par til snakke sammen på en skikkelig måte. Kommer med råd om ting dere kan gjøre hjemme for å bedre ting mellom dere. vi var to ganger. 1 gangen så hjalp det mye. vi fikk snakket roligt og skikkelig ilag, skreve liste (oppgaven vår) og gjekk gjennom den. 2. gangen så var vi inne å viste listen å forklarte at vi ikke hadde behov for mer timer enda, ville ordne opp selv. det er over 1 år siden i var der. har ikke hatt behov for å gå tilbake enda. (vi hadde litt kommunikasjonsproblemer og økonomi)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå