Gå til innhold

Hvorfor er tannfrembrudd mye vondere om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa begynner å få hjørnetenner og det gjør ganske vondt trur jeg. Hun har ikke reagert på de 8 første, men hjørnetennene reagerer hun litt på.

Men hvorfor gråter de ikke om dagen når de kommer frem. Er det så mye verre på natten? Hvorfor? Og har noen noen tips utenom dentinox?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når kroppen er i ro så kjenner barna det mye bedre... Jeg har rett og slett brukt paracet på mine.. og dentinox samtidig..og det har hjelpt litt...er heldigvis ikke så lang periode det står på.. Men slitsomt for både barn og voksne.. Lykke til!

Skrevet

Er ikke noen ekspert, men har sett det samme her. Har en teori om at det rett og slett er mangelen på distraksjon som gjør at det virker verre på kvelden og natta. Om dagen er det full fart og aktiviteter og ting som skjer hele tiden, så da merkes ikke smertene like godt...

Skrevet

Jeg tror det er det det er. Hun har sovet hele natten i mange mnd og nå våkner hun og gråter. Legger hun inn til meg og trøster, men hun sover kjempe urolig og gråter. Tannen har kommet gjennom tannkjøttet, men er fortatt liten. Siden det er en hjørnetann så et det vel mer som skal komme opp?

Skrevet

alt gjør mye vondere om natten for alle.

det er også slik at hodet kommer i en annen posisjon om natten enn om dagen.

Kaldt å bite i er en trøst (finnes sånne biteringer du kan legge i fryseren.

OG si til deg selv at du var heldig med de 8 første tennene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...