Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Her handler vi omtrent hver eneste dag, tom på søndager, da det er søndagsåpent her.. Å det har vi merka blir fryktelig dyrt, drar alltid med oss masse vi ikke trenger, å som bare blir liggendes i skapet egentlig! Vi har bestemt oss for å handle en gang i uka, men nå sitter jeg her da, å prøver å skrive en liste.. Er nesten helt blank jeg, i forhold til middager å sånn, vi er skikkelige matleie! Føler vi spiser den samme maten hele tida.. Hva står på deres ukehandleliste? Hvis dere er to stk, hva er matbudsjettet deres på? tror vi er oppe i 4000,- jeg, om ikke mer...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Er i permisjon, så blir handling stort sett hver dag. Er ikke så mange steder å gå her (særlig ikke på vinteren når de vanlige turveiene er skiløyper), så en tur på butikken blir liksom motivasjon for å komme seg ut. Vanligvis handler vi litt større to ganger i uka, og etterfyller med melk/brød/ferskvare når det trengs. Tror budsjettet lå på rundt 3000 da vi bare var to, nå som vi er tre har jeg ikke helt oversikt lenger. Men lille er ikke så dyr i drift enda, ihvertfall ikke i matveien.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Vi handler i sverige ca 1 gang pr mnd. I tillegg lager jeg en ukesplan med middagsoversikt og handler inn på mandag/tirsdag til hele uken. Jeg handler melk/brød og evnt småting vi trenger innimellom - MEN jeg skriver liste og holder meg til den. Det gjør at vi har krympet vårt matbudsjett til ca 2000 - 2500,- Dette inkluderer ikke bleier/våtservietter/alkohol/røyk/middager ute osv. Det er kun det som brukes på mat og drikke. (Det skal sies at pappa'n i huset kun er hjemme en uke pr mnd og ellers får mat dekket på jobben - så det er bare meg og 3åringen til vanlig.)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Vi hander en gang hver 14.dag.. og da handler vi omtrent sånn som dette.. Frukt Grønnsaker / salatting ( både til knask og til middager / på brødskivene) Pasta Pitabrød Ris Poteter Kyllingfileter ( sånne fryste storpakker..mange middager der. wok, i pitabrød, kyllinggryte.. osv...) Fiskefilet ( sånne fryste storpakker..til fiskegryter, steik fisk, trekt fisk el..) Kjøttdeig Fiskekaker( spiser det både sammen med pasta, i pitabrød med salat, til matboksene til barna el..) Noe reint kjøtt.. (Feks svinefilet.. som blir brukt som "søndagsmiddag" først..og restene lager vi feks lapskaus av...) Pålegg, div kjøttpålegg, hvitost, syltetøy og leverpostei /makrell i tomat i små bokser..) Kaffi Melk Dopapir / shampo / såper, vaskemiddler osv Lørdagsnop...kjøper litt store poser som ligger fra uke til uke..som vi og barna deler på... Ellers så har jeg alltid feks spagettisaus, tomatsuppe og et par bokser med skinke i skapet.. da kan man "redde" middag noen dager.. tja..har sikkert glemt litt... men ikke mye tror jeg..vi bruker MYE mindre penger nå...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Vi handler en gang i uka etter liste. Men siden vi alltid handler på meny for å få størst utvalg (spesielt av frukt og grønt) tror jeg vi lander på cirka 6-7000 i mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå